Chcesz zorganizować koncert gwiazdy aby uświetnić Twoje wydarzenie (konferencję, spotkanie, wyjazd integracyjny) i nie wiesz jak się do tego zabrać? Pomogę Ci, bo mam to już za sobą.
![]() |
via Picjumbo |
Wybierz gwiazdę
- wybierz kilka, które chciałbyś na tym wydarzeniu zobaczyć
- dopasuj gwiazdę do publiki - inny koncert będzie się podobał na konferencji starszych profesorów uniwersytetu a inny koncert spodoba się na imprezie integracyjnej młodego zespołu handlowego;
- wyślij zapytania (na stronie gwiazdy znajdziesz adresy mailowe i kontakt do managera).
Odpowiedź managera
w odpowiedzi powinny być informacje, czy termin jest dostępny, jaki jest koszt i jakie są wymagania gwiazdy oraz szczegóły techniczne - tak zwany rider techniczny. Jeśli nie ma takiej informacji to poproś o nią.
Jednak brak tych podstawowych danych powinno zwrócić Twoją uwagę i wyczulić na ewentualne przyszłe problemy z komunikacją.
Przykładowy mail od managera:
Jednak brak tych podstawowych danych powinno zwrócić Twoją uwagę i wyczulić na ewentualne przyszłe problemy z komunikacją.
Przykładowy mail od managera:
Wynagrodzenie to 45.000 zł
(+VAT) + transport (3400+VAT) + nocleg dla 15 osób (7 dwójek, 2 x jedynka, 1 x
apartament) oraz miejsce parkingowe dla 3 samochodów + ZAIKS.
Do tego oczywiście należy
doliczyć koszt spełnienia warunków ridera technicznego (w załączeniu) –
istnieje możliwość zamówienia obsługi technicznej bezpośrednio od zespołu.
Czym jest rider techniczny?
Rider techniczny to szczegółowy opis wymagań artysty przeznaczony dla klienta i ekipy technicznej. W umowie możesz pozostawić te sprawy techniczne ekipie techników artysty, albo możesz zorganizować we własnym zakresie.
Pierwsze rozwiązanie jest wygodne - nie martwisz się o nic, musisz tylko zapłacić. Drugie rozwiązanie to wersja dla tych firm, które mają własną ekipę techników i sprzęt spełniający wymagania. Możesz wziąć na siebie także zapewnienie szczegółów technicznych, jeśli wiesz, że miejsce, w którym organizujesz koncert (np. hotel) może te wymagania spełnić, bo ma na wyposażeniu takie urządzenia.
Wymagania w riderze obejmują takie szczegóły jak: scenę, zasilanie, system nagłaśniający, instrumenty, FOH, input list a także rozrysowany plan sceny. Poniżej przykładowy rider techniczny (okrojony):
Scena
Scena koniecznie zadaszona, osłonięta z tyłu i z boków zbudowana zgodnie z prawem budowlanym (poręcze , barierki taśma ostrzegawcza na krawędzi sceny) o wymiarach minimum 8m na 6m.
Zasilanie
Źródło prądu z zerem ochronnym spełniające następujące warunki Napięcie 230 V zabezpieczenie 32A bezpieczniki przeciw porażeniowe i przeciw napięciowe. Prąd na scenę musi być z innego źródła niż prąd używany do oświetlenia estradowego.
System nagłaśniający
Moc i skuteczność zapewniająca pełne pokrycie sali lub pleneru dźwiękiem o poziomie co najmniej 100dBA na stanowisku realizatora. System MUSI być wolny od przydźwięków i szumów oraz być gotowy do pracy na godzinę przed próbą zespołu. Stanowisko F.O.H. musi być ustawione w osi symetrii sceny (w salach 2/3 długości sali nie pod balkonami na tym samym poziomie co publiczność) na plenerach adekwatnie do wielkości systemu. Akceptujemy następujące systemy nagłaśniające renomowanych firm: Adamson Y10, Meyer Sound :MILO , MICA , M’ELODIE, Martin Audio W8L, W8LC, Nexo Geo systems, Elektro Voice, EAW, D&B Audiotechnik J- series
FOH
1 x system designer
Akceptujemy miksery cyfrowe firmy : Soundcraft Vi 6, Digidesign (AVID) Profile, SC48, Yamaha M7CL. 1 x CD player
MONITORY
1 x SHURE PSM 900 or PSM 1000 (BEZPRZEWODOWY system Monitorowy)
6 x BI AMPED WEDGES Meyer Sound Um 100P , D&B Max +D12 Amp,
HIQ 115 L-ACOUSTIC WITH AMP’S AND PROOCESOR LAKE OR XTA
4 x EQ 2x31 bands (pref Klark-tecknik DN 370)
Monitory realizowane z konsolety FOH, na każdy z torów osobne EQ usytuowane przy
mikserze FOH.
INSTRUMENTY:
1 x Fortepian Steinway & Sons model D nastrojony przed próbą i po próbie A= 440 Hz (Fortepian MUSI BYĆ strojony przez stroiciela dwa razy: przed próbą zespołu, oraz korekta przed koncertem)
1 x regulowany stołek fortepianowy
INPUTLIST
INSTRUMENT / MICROPHONE/D.I- BOX/STATYW
1. PIANO HI AKG C 414 / WYSOKI ŁAMANY
2. PIANO LOW AKG C 414 / WYSOKI ŁAMANY
3. WOKAL PIANO SHURE BETA 87 /WYSOKI ŁAMANY
4. ACCORDEON /ATM 35
5. WOKAL FLET / SHURE BETA 87 / WYSOKI ŁAMANY
6. I PHONE L / mini Jack
7. FISHARMONIA L / SHURE SM 57 /NISKI ŁAMANY
8. FLET / SHURE BETA 87 / WYSOKI ŁAMANY
9. GITARA AKUSTYCZNA / AKTYWNY D.I – BOX
STAGEPLAN

Jak widać wymagania są bardzo precyzyjne i specjalistyczne, nie warto więc tych spraw zostawiać osobom niedoświadczonym, bo może się okazać, że nie dopilnujesz tego w wystarczającym stopniu.
Zwróć uwagę na szczegóły i dopilnuj, aby wszystko było dopracowane, ponieważ brak jakiegokolwiek elementu może być powodem odwołania koncertu w ostatniej chwili.
Czasem rider techniczny może określać inne wymagania artysty - np. wyposażenie garderoby w napoje, przekąski a także w różne sprzęty (lustro z oświetleniem, ręczniki). Jeśli nie ma tego w riderze, to pewnie te wymogi określone są w umowie. Dopilnuj, aby wszystko było, bo gwiazdy potrafią zwrócić uwagę na braki, a nawet odwołać występ z tego powodu.
Pierwsze rozwiązanie jest wygodne - nie martwisz się o nic, musisz tylko zapłacić. Drugie rozwiązanie to wersja dla tych firm, które mają własną ekipę techników i sprzęt spełniający wymagania. Możesz wziąć na siebie także zapewnienie szczegółów technicznych, jeśli wiesz, że miejsce, w którym organizujesz koncert (np. hotel) może te wymagania spełnić, bo ma na wyposażeniu takie urządzenia.
Wymagania w riderze obejmują takie szczegóły jak: scenę, zasilanie, system nagłaśniający, instrumenty, FOH, input list a także rozrysowany plan sceny. Poniżej przykładowy rider techniczny (okrojony):
Scena
Scena koniecznie zadaszona, osłonięta z tyłu i z boków zbudowana zgodnie z prawem budowlanym (poręcze , barierki taśma ostrzegawcza na krawędzi sceny) o wymiarach minimum 8m na 6m.
Zasilanie
Źródło prądu z zerem ochronnym spełniające następujące warunki Napięcie 230 V zabezpieczenie 32A bezpieczniki przeciw porażeniowe i przeciw napięciowe. Prąd na scenę musi być z innego źródła niż prąd używany do oświetlenia estradowego.
System nagłaśniający
Moc i skuteczność zapewniająca pełne pokrycie sali lub pleneru dźwiękiem o poziomie co najmniej 100dBA na stanowisku realizatora. System MUSI być wolny od przydźwięków i szumów oraz być gotowy do pracy na godzinę przed próbą zespołu. Stanowisko F.O.H. musi być ustawione w osi symetrii sceny (w salach 2/3 długości sali nie pod balkonami na tym samym poziomie co publiczność) na plenerach adekwatnie do wielkości systemu. Akceptujemy następujące systemy nagłaśniające renomowanych firm: Adamson Y10, Meyer Sound :MILO , MICA , M’ELODIE, Martin Audio W8L, W8LC, Nexo Geo systems, Elektro Voice, EAW, D&B Audiotechnik J- series
FOH
1 x system designer
Akceptujemy miksery cyfrowe firmy : Soundcraft Vi 6, Digidesign (AVID) Profile, SC48, Yamaha M7CL. 1 x CD player
MONITORY
1 x SHURE PSM 900 or PSM 1000 (BEZPRZEWODOWY system Monitorowy)
6 x BI AMPED WEDGES Meyer Sound Um 100P , D&B Max +D12 Amp,
HIQ 115 L-ACOUSTIC WITH AMP’S AND PROOCESOR LAKE OR XTA
4 x EQ 2x31 bands (pref Klark-tecknik DN 370)
Monitory realizowane z konsolety FOH, na każdy z torów osobne EQ usytuowane przy
mikserze FOH.
INSTRUMENTY:
1 x Fortepian Steinway & Sons model D nastrojony przed próbą i po próbie A= 440 Hz (Fortepian MUSI BYĆ strojony przez stroiciela dwa razy: przed próbą zespołu, oraz korekta przed koncertem)
1 x regulowany stołek fortepianowy
INPUTLIST
INSTRUMENT / MICROPHONE/D.I- BOX/STATYW
1. PIANO HI AKG C 414 / WYSOKI ŁAMANY
2. PIANO LOW AKG C 414 / WYSOKI ŁAMANY
3. WOKAL PIANO SHURE BETA 87 /WYSOKI ŁAMANY
4. ACCORDEON /ATM 35
5. WOKAL FLET / SHURE BETA 87 / WYSOKI ŁAMANY
6. I PHONE L / mini Jack
7. FISHARMONIA L / SHURE SM 57 /NISKI ŁAMANY
8. FLET / SHURE BETA 87 / WYSOKI ŁAMANY
9. GITARA AKUSTYCZNA / AKTYWNY D.I – BOX
STAGEPLAN
Jak widać wymagania są bardzo precyzyjne i specjalistyczne, nie warto więc tych spraw zostawiać osobom niedoświadczonym, bo może się okazać, że nie dopilnujesz tego w wystarczającym stopniu.
Zwróć uwagę na szczegóły i dopilnuj, aby wszystko było dopracowane, ponieważ brak jakiegokolwiek elementu może być powodem odwołania koncertu w ostatniej chwili.
Czasem rider techniczny może określać inne wymagania artysty - np. wyposażenie garderoby w napoje, przekąski a także w różne sprzęty (lustro z oświetleniem, ręczniki). Jeśli nie ma tego w riderze, to pewnie te wymogi określone są w umowie. Dopilnuj, aby wszystko było, bo gwiazdy potrafią zwrócić uwagę na braki, a nawet odwołać występ z tego powodu.
ZAIKS
Opłaty dla ZAIKS-u są konieczne w przypadku każdego koncertu. Pod TYM linkiem znajdziesz dokładne tabele opłat - zależne od honorarium dla artysty. Może je opłacić od razu występujący zespół lub Twoja firma. Musi to regulować umowa pomiędzy Wami.W dniu koncertu
Sprawdź na własne oczy, czy przygotowana jest garderoba i pokoje dla artysty i jego ekipy technicznej. Kup kwiaty dla występującego - szczególnie jeśli artystką jest kobieta, będzie jej bardzo miło otrzymać taki wyraz sympatii.Delektuj się koncertem :)
Jeśli masz do mnie pytania w sprawie organizacji koncertu to pisz na adres fiszermonika@interia.pl
Organizacja koncertu wymaga sporo pracy i zaangażowania.
OdpowiedzUsuń___________________
https://wcserwis.pl/category/toalety/
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOj, organizacja koncertu to na pewno nic łatwego, dlatego trzeba się odpowiednio do wszystkiego przygotować. Jeśli załatwi się już artystę i miejsce, to trzeba stworzyć bilety i liczbę miejsc. Fajnym serwisem, na którym kupuje się bilety jest https://www.alebilet.pl Myślę, że taka informacja się Wam przyda.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń