Jak bez kosztów uczyć się angielskiego?

W mojej pracy bardzo przydaje mi się znajomość języka angielskiego, szczególnie jego wersji biznesowej. Nie jestem w tym względzie wybitna, cały czas się uczę. Poniżej pokażę Ci proste i bezpłatne sposoby na szlifowanie słownictwa.
via: PicJumbo

1. Podcasty

Podcasty to ostatnio bardzo modny temat. Sama się mocno wciągnęłam w słuchanie podcastów. Jest to dla mnie wygodne szczególnie podczas codziennej jazdy do pracy na rowerze, bo spędzam w ten sposób ponad godzinę dziennie. Do odsłuchiwania podcastów używam bezpłatnej aplikacji Podcast Player
Obecnie słucham poniższych podcastów do nauki języka angielskiego:


Obecnie na stronie jest do odsłuchania ponad 300 lekcji, trwających około 15 minut. Odcinki są dodawane regularnie, co dwa tydzień. Są to lekcje składające się z dialogów wyjętymi z życia firmy, z ładną wymową. Po dialogach następują powtórzenia słówek i ćwiczenia dla słuchacza.
Można odsłuchiwać na komputerze lub w programie do podcastów. Na stronie dostępne są transkrypcje PDF.

Ten podcast ma swoje pod-podcasty, czyli cykle audycji: 925 English i Skills 360, które można zasubskrybować oddzielnie od głównego podcastu. Część z tych odcinków dostępnych jest także na YouTube.


Podcast ma obecnie 57 odcinków (około 20 minutowe), ale dość regularnie są dodawane nowe (niestety mniej więcej co dwa tygodnie, co nie jest zbyt dużą częstotliwością). Omawiane są aktualne wydarzenia - zwykle w postaci dialogu.

2. Radio 

Radio po angielsku to świetny sposób na osłuchanie się z językiem. Słuchasz nie tylko prezenterów, którzy z reguły mają dobrą dykcję i prawidłową wymowę, ale też ludzi z inną intonacją lub akcentem. Przyzwyczajasz się zatem do różnorodności językowej. Ja najbardziej lubię słuchać radia BBC - zarówno wiadomości jak i osobnych podcastów. 
Stacji BBC słucham przez aplikację BBC. Najbardziej lubię BBC 4, także podcasty BBC Inside Science, lub audycje biznesowe (Business Daily).
Ja słucham BBC na iplayerze lub bezpośrednio ze strony BBC4 .

3. Czytam biznesowe informacje po angielsku

Nie jest to fascynująca mnie dziedzina, ale słownictwo mi się przydaje. Dlatego zaglądam na zakładki dotyczące biznesu na znanych portalach newsowych, m. in.:

4. Oglądam filmy 

Oglądam
  • kanały na YouTube:
Learn English with Rebecca - niektóre filmy dotyczą prostszych aspektów, inne bardziej dotykają tematu biznesowego. 
TedX - wykłady sfilmowane, niektóre bardzo ciekawe. Można przefiltrować przez tematykę i słuchać na przykład tylko prezentacji na tematy biznesowe.
  • filmy po angielsku (teraz większość DVD ma możliwość wyboru napisów po angielsku, co jest dla mnie świetna opcją, bo nie zawsze ze słuchu jestem w stanie wszystko zrozumieć).

5. Czytam książki

Nie czytam po angielsku (ani po polsku) książek o tematyce biznesowej, ekonomicznej, bo mnie te tematy w ogóle nie interesują. 
Czytam za to dużo książek beletrystycznych - według mnie samo czytanie po angielsku pomaga mi podświadomie wybierać odpowiednie słownictwo, dobierać prawidłowe frazeologizmy i po prostu szybciej przypominać sobie słówka. 

Skąd biorę anglojęzyczne książki?
  • Jestem zapisana do biblioteki American Corner w Łodzi, gdzie mogę wypożyczyć książki autorów amerykańskich. 
  • W wielu miastach są także biblioteki British Council, gdzie także można się zapisać i korzystać z ogromnego zbioru książek anglojęzycznych (należałam do takiej biblioteki w Łodzi w czasach liceum). 
  • Wiele lumpeksów ma także dział z książkami, na który mało osób zagląda, a można tam znaleźć wiele książek po angielsku (a także często po szwedzku! to taki life-hack dla fanów Skandynawii) za złotówkę. 
  • Antykwariaty mają często dział anglojęzyczny i można tam znaleźć bardzo ciekawe pozycje za bezcen. 
Ciekawa jestem, czy korzystasz z angielskiego w pracy. A może znasz inny obcy język? Pochwal się w komentarzu!
Jeśli uczysz się angielskiego - napisz jak Ci się najlepiej uczy? Wolisz słuchać, oglądać, czytać, czy raczej najlepiej Ci się uczy na kursie? 

Komentarze