Jak dbać o dłonie w pracy?

Dłonie są Twoją wizytówką. Asystentki, sekretarki powinny mieć ogólnie bardzo spójny i nienaganny wizerunek, czyli o dłonie też muszą odpowiednio dbać. W pracy jest kilka rzeczy, których warto unikać, żeby nie niszczyć skóry dłoni, i kilka takich, które warto robić, żeby o nie dbać. Jak to robić, piszę poniżej.

via: Pexels

Myj

Myj dłonie często - w biurze witasz się z wieloma osobami, dotykasz różnych powierzchni - więc bakterie i brud są wszędzie. Myjąc dłonie ustrzeżesz się przed chorobami takimi jak - grypa, przeziębienie, grypa jelitowa i wieloma innymi.

Jak prawidłowo myć ręce? (za stroną Dettol)
Właściwa technika mycia rąk 
  1. Zwilż ręce czystą, ciepłą, bieżącą wodą
  2. Nałóż niewielką ilość mydła
  3. Potrzyj dłonie jedna o drugą (z dala od wody)
  4. Potrzyj palce, kciuki i przestrzenie między palcami
  5. Potrzyj końce palców i paznokcie
  6. Potrzyj grzbiet każdej dłoni
  7. Opłucz ręce czystą, bieżącą wodą
  8. Osusz ręce czystym ręcznikiem lub ręcznikiem papierowym
Myj jednak dłonie delikatnym mydłem, a jeśli w pracy masz mydło, które nie służy Twojej skórze, przynieś sobie do pracy łagodniejsze mydło do rąk.
Najbardziej higieniczne i praktyczne są mydła z pompką. Poza tym warto wybierać mydło delikatne, pielęgnujące i kremowe - które samo w sobie już pielęgnuje, a nie tylko myje.

Moje ulubione (wszystkie z nich przepięknie pachną i kosztują maksymalnie 9 złotych):
Le Petit Marseillis, Extra Doux, delikatne kremowe mydło w płynie (np. kwiat pomarańczy)
via: Wizaz.pl
Wellness & Beauty, mydło do rąk z masłem shea i olejkiem migdałowym:
via: Beauty Tester
Dove z masłem shea i ciepłą wanilią - kremowy płyn myjący:
via: Bdsklep

Kremuj

Ja mam ze sobą w pracy krem do rąk. Stoi na biurku i staram się go używać po każdym myciu rąk.  Mnie najlepiej sprawdzają się kremy, które szybko się wchłaniają i nie zostawiają na nich wilgotnej lub tłustej warstwy. Najwygodniejsze w pracy dla mnie są kremy z pompką - szybkie do nałożenia, 

Moje ulubione kremy:
Perfecta Extra Oils - Silikonowe rękawiczki:
via: Dax Cosmetics
Ziaja krem do rąk i paznokci

via: Ziaja

Uważaj na tusze, tonery

W biurze masz do czynienia z tuszem do pieczątek, atramentem w piórze lub innymi tuszami drukarkowymi, które potrafią zabarwić skórę na bardzo długo.

  1. Kiedy pracujesz z takimi materiałami zakładaj rękawiczki.
  2. Jeśli jednak już Ci się udało pobrudzić - spróbuj wyczyścić skórę za pomocą:
  • olejku (świetnie działa olejek z drzewa herbacianego) lub oliwki; 
  • alkoholu (spirytus salicylowy, płyny do zmywania sprzętu komputerowego na bazie alkoholu); 
  • płynu do zmywania tablic suchościeralnych;
  • zmywacza do paznokci. 
A Ty dbasz o dłonie w pracy? Czy dopiero w domu? Podpowiedz mi - jakie są Twoje metody na gładkie i delikatne dłonie i paznokcie.

Komentarze