Jak sobie ułatwić naukę języka obcego?

Nauka języka dla jednych to bułka z masłem, a dla innych to ciężki kawałek chleba. Poniżej znajdziesz moje porady, jak sobie ułatwić tę naukę.
via: Word Art


1. Czytaj i słuchaj tego, co Cię interesuje.

Uczysz się angielskiego i lubisz fantastykę? Prawdopodobnie nie znajdziesz frajdy w czytaniu i pieskach i kotkach, lub o giełdzie w Nowym Jorku. Postaraj się znaleźć strony anglojęzyczne o fantastyce i tam szlifuj język. Może na początku będziesz musiał szukać znaczenia wielu słówek, ale sama tematyka wciągnie Cię na tyle, że nie sprawi Ci to problemu i z chęcią będziesz się uczyć.

Ja czytam po angielsku o kulturze, społeczeństwie, jedzeniu i wchodzę na strony typu life-style, bo to mnie interesuje.
Ciekawa jestem o czym Ty lubisz czytać? 

2. Notuj

Ja lubię notować w trakcie nauki różne rzeczy - cytaty, słówka, czasem jakieś sformułowania, lub zasady gramatyczne.
Udowodniono naukowo (LINK do tekstu angielskiego), że odręczne notowanie wspomaga naukę (wszystkiego, nie tylko języków), więc radzę robić notatki w zeszycie (ja akurat lubię tradycyjne notesy), ale każde notowanie jest lepsze od jego braku.

3. Rozmawiaj

Nie bój się rozmawiać. Osoby, które dopiero zaczynają uczyć się jakiegoś języka boją się odzywać, żeby nie popełniać błędów. Jednak popełnianie błędów to nieodłączny punkt nauki języka. 
Rozmawianie, nawet z błędami, pozwala Ci używać języka w akcji i znacząco przyspiesza naukę. 

Nie masz znajomych, którzy mówią w języku, którego się uczysz? Znajdź ich! Dzisiejsza technologia pozwala na bezpłatne rozmowy na odległość - nawiąż z kimś kontakt on-line i rozmawiaj przez Skype, lub inny komunikator. 

4. Słuchaj native speakerów

Słuchaj osób, dla których język którego się uczysz, jest językiem ojczystym. W ten sposób osłuchasz się z właściwą wymową i akcentem. 
Jeśli chcesz perfekcyjnie (co nie jest konieczne do poprawnej komunikacji) nauczyć się wymowy - nagrywaj siebie i porównuj z oryginalnym tekstem (na przykład podkastu, w radio, w filmie). 


Napisz, czy uczysz się jakiegoś języka teraz? Może masz jakieś swoje triki, które ułatwiają naukę? Pisz, chętnie je poznam. 
Ja myślę o rozpoczęciu nauki nowego języka - zaczynałam się uczyć włoskiego, może będę kontynuować. Bardzo mi się podoba melodia włoskiego akcentu. 

Komentarze

  1. Justyna Bońkowska7 września 2018 20:25

    Niektórzy można powiedzieć, że wręcz mają dar do nauki języków obcych. Ja sobie za to mogę pochwalić naukę jezyka obcego w szkole https://lincoln.edu.pl gdzie trafiłem jako nic nie umiejąca osoba, a wyszedłem jako ktoś umiący mówić i pisac po angielsku. Więc nauka języka jest dla każdego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat sama nauka języka obcego jest w dzisiejszych czasach moim zdaniem bardzo ważna. Właśnie dlatego ja jestem za tym, że również i nauczyciele powinni się dokształcać. Bardzo fajnie na stronie https://studiowac.pl/19652/szkolenia-dla-nauczycieli-jezyka-angielskiego-gdzie-szukac/ opisano gdzie i jakie szkolenia dla nauczycieli angielskiego są przeprowadzane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrych poradników na ten temat jest sporo w internecie, wystarczy poszukać

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!