W
życiu potrzebne są pewne wytyczne, które pozwalają nam się czuć pewnie i
na miejscu. Według mnie takimi wytycznymi są właśnie zasady
savoir-vivre. Od dawna lubię książki na ten temat (zaczytywałam się w
legendarnym Kamyczku), teraz zawsze chętnie czytuję wywiady z panem Adamem Jarczyńskim, zaglądam na bloga pana Stanisława Krajskiego i na stronę Sukces z klasą.
I to właśnie o książce autorki tego ostatniego bloga - pani Marii Pierzchały, chcę dziś napisać.
![]() |
via: Wydawnictwo Znak |
Jest
to nieduża książka (świetnie pasuje do torebki) i czyta się sprawnie.
Zawiera jednak całe mnóstwo pożytecznych informacji i warto mieć ją na
półce, żeby wrócić do niektórych fragmentów, przydatnych nam w
odpowiedniej sytuacji.
Książka
zawiera wiedzę na temat różnych aspektów umiejętności odpowiedniego
zachowania się w każdej sytuacji. Ta wiedza jest uporządkowana w
przejrzysty i logiczny sposób.
Poniżej lista rozdziałów i mój krótki opis, co znajdziemy w każdym z nich:
Poniżej lista rozdziałów i mój krótki opis, co znajdziemy w każdym z nich:
- Rozdział 1 - Topos i profil współczesnej damy
kim jest dama, przykłady kobiet z klasą, kobiecość versus różne kultury i religie. - Rozdział 2 - Co zyskujemy ze znajomości savoir-vivre i etykiety w biznesie?
Czym jest savoir-vivre i do czego się przydaje, kiedy też warto o nim zapomnieć? - Rozdział 3 - Podstawowe zasady etykiety biznesowej
Jakie są zasady etykiety w biznesie - o powitaniach, przedstawianiu się, wizytówkach i small talku. - Rozdział 4 - Z klasą przy stole
Ogólne i bardziej szczegółowe zasady zachowania przy stole i podczas jedzenia. - Rozdział 5 - Komunikacja listowna i telefoniczna
O listach, pismach i rozmowach telefonicznych - Rozdział 6 - Netykieta
Etykieta online - Rozdział 7 - Stażystką być
Czemu staż się przydaje, jak szukać dobrych ofert stażowych i jak się cenić na stażu? - Rozdział 8 - Savoir-vivre i savoir-faire na rozmowie kwalifikacyjnej
Jak nie popełnić gafy w trakcie rekrutacji. - Rozdział 9 - Dama na biurowym froncie
Jak z klasą zachowywać się w pracy, reagować na plotki i intrygi? - Rozdział 10 - Etykieta stroju biznesowego
Czemu dress-code jest ważny, różne rodzaje strojów biznesowych - Rozdział 11 - Dobre maniery to nie wszystko - co jeszcze doskonali kobieta sukcesu?
Jakie umiejętności warto rozwijać? Networking i jego zasady, wystąpienia publiczne.
Czytając
tę książkę miałam wrażenie, że rozmawiam z autorką podczas nieformalnej
pogawędki i dyskutujemy o różnych zagadnieniach na temat
savoir-vivre'u. Pani Maria wplata w tekst przykłady z własnego
doświadczenia, czasem różne zabawne anegdotki a także cytaty. To
wszystko wzbogaca książkę i uatrakcyjnia jej treść.
Treść
jest skierowana do kobiet, zresztą wskazuje na to sam tytuł. Autorka
zwraca się do czytelniczki, a nie do męskiego czytelnika, a to jeszcze
bardziej potęguje to wrażenie rozmowy przy herbacie z panią Marią.
Poza
tym dzięki tej książce zebrałam już całe mnóstwo dalszej lektury
(zarówno książek, jak i ciekawych stron w sieci) do czytania w 2018
roku. W przypisach są bowiem odwołania do źródeł, a także poszerzające
wiedzę w pewnych kwestiach.
Książkę
polecam - możecie ją kupić dla siebie (bo taka wiedza przyda się na
pewno), albo przyjaciółce, czy dobrej znajomej. Między innymi jest do
kupienia tutaj - LINK.
No i wreszcie się dowiedziałam, czym różnią się czółenka od szpilek!
A Ty lubisz czytać na temat bon tonu? Masz jakieś ulubione książki, miejsca w sieci na ten temat?
A może masz jakieś pytania? Pisz w komentarzu, lub na fiszermonika@interia.pl
Czółenka to eleganckie damskie buty na obcasie, charakteryzujące się odkrytymi palcami i często wyciętą cholewką. Są synonimem klasy i elegancji, idealne do formalnych strojów oraz wieczorowych kreacji. Dostępne w różnych wysokościach obcasów, od płaskich po bardzo wysokie, czółenka mogą być wykonane z różnorodnych materiałów, w tym skóry, zamszu, czy tkanin. Są cenione za ich wszechstronność i zdolność do dodawania szyku każdej stylizacji.
OdpowiedzUsuń