Jak tanio zorganizować wycieczkę do Londynu?

City break w Londynie? Świetny pomysł! To ciekawe miasto, z wieloma interesującymi miejscami wartymi zobaczenia. Poradzę Ci jak taki wyjazd zorganizować po jak najniższych kosztach.
Zdjęcie jest moje - proszę, nie kopiuj!

Znajdź tani lot
Ja zawsze szukam lotów przez wyszukiwarkę Skyscanner (która jest też dostępna jako aplikacja), bo inne strony mnie jakoś nie przekonują do siebie. Polecam, bo wszystko jest czytelne i łatwe w obsłudze, jest dużo opcji filtrowania wyszukiwania oraz wyszukiwania najtańszej opcji w miesiącu (jeśli nie musisz lecieć w wyznaczony dzień, to jest to idealna opcja na znalezienie tańszego lotu). 
Do Londynu latają różne tanie linie lotnicze - ja leciałam z Ryanair z Lotniska Lublinek w Łodzi na lotnisko Londyn Stansted. Na to samo lotnisko może lecieć także m.in. Warszawy Modlin.
Wiem, że z kolei WizzAir lata m. in. z Warszawy Okęcie na lotnisko Londyn Luton. 

Jeśli cena nie jest dla Ciebie kluczowym kryterium to na tej wyszukiwarce znajdziesz nie tylko tanie linie lotnicze, ale wszystkie połączenia.

Transfer z lotniska

W planowaniu budżetu wycieczki musisz wziąć pod uwagę także koszt przejazdu z lotniska do miasta.
Wszystkie lotniska mają raczej dobre połączenia z centrum Londynu więc spokojnie dojedziesz w miejsce z którego albo będzie blisko dojść do Twojego hotelu, albo przesiąść się na dalszy transport. 
London Heathrow - dojazd do Londynu
London Stansted Airport - dojazd do Londynu
London Luton - dojazd do Londynu
London Gatwick - dojazd do Londynu

Znajdź niedrogi hotel

Weź pod uwagę nie tylko samą cenę hotelu, ale też jego lokalizację. Jeśli znajdziesz taniutki hotel / hostel / pokój daleko od centrum to stracisz majątek na dojazdach.
Ja noclegu szukam przez portal Booking albo na mapach Google w konkretnej lokalizacji wpisuję hasło "hotels nearby" i mam mnóstwo wyników do sprawdzenia.

Zaplanuj atrakcje

Na czym Ci zależy - chcesz zobaczyć zbiory muzeów i galerii brytyjskich? Świetnie, bo większość z nich ma bezpłatny wstęp na wystawy stałe (dotyczy to wszystkich 4 galerii poniżej)
  • Tate Modern - jak nazwa wskazuje to miejsce, gdzie można obejrzeć przedstawicieli sztuki nowoczesnej - zarówno obrazy, instalacje i filmy. Zobaczysz tu prace m. in. Marcela Duchampa, Pablo Picasso, Andy'ego Warhola, Roya Lichtensteina, Louise Bourgeois, i wielu wielu innych.
    Galeria mieści się w byłym budynku Elektrowni Bankside, zamkniętej w 1981 r. - to fenomenalny przykład pięknie odnowionej architektury postindustrialnej. Także mieści się nad Tamizą, ze świetnym widokiem na katedrę św. Pawła.
  • Tate Britain - tu na bezpłatnej wystawie stałej zobaczysz m.in. (wymieniam artystów, którzy wydają mi się bardzo rozpoznawalni): Magdalenę Abakanowicz, Pawła Althamera, Davida Hockneya, Edouarda Maneta, Pieta Mondriana, Claude Moneta, Pablo Picasso, Auguste Renoira ale też wielu innych artystów.
    Sama galeria mieści się w przepięknym budynku nad Tamizą, spacer do niej może być bardzo przyjemną przechadzką nabrzeżem.
    Zdjęcie jest moje, proszę, nie kopiuj!
  • The National Gallery - tu jest ogromny zbiór sztuki z różnych epok (świetna kolekcja impresjonistów!). Pod TYM LINKIEM znajdziesz 30 obrazów które koniecznie trzeba zobaczyć w tej galerii.
    Imponujący budynek muzeum z 1838 r. mieści się na jednym z bardziej znanych placów Londynu - Trafalgar Square.
  • National Portrait Gallery - trzy kroki od The National Gallery (na tyłach Trafalgar Sq.) mieści się kolejna galeria, tym razem galeria portretów. Zbiór jest ogromny - 11 000 portretów, nie obejrzysz tego za jednym podejściem, ale i tak warto wejść i obejrzeć portrety znanych brytyjskich postaci (i nie tylko brytyjskich).
Jeśli chcesz zaoszczędzić, to omijaj szerokim łukiem wszelkie sklepy z pamiątkami. Każda galeria ma taki, co gorsza - są tam naprawdę ciekawe przedmioty, nie chińskie kule ze śniegiem.  

To są miejsca, które zwiedziłam w ciągu jednego dnia - spacerując pomiędzy nimi. Nie polecam nic innego, ponieważ nie mogłabym tego opisać swoimi słowami.

Znajdź niedrogie restauracje
Kiedy już znasz adres hotelu i trasę najważniejszych atrakcji, możesz poszukać niedrogi restauracji na trasie swojej wycieczki.
Ja zwykle szukam restauracji na mapach Google, szukam też poleceń na tripadvisor, ale tym razem pomogła mi w znalezieniu wielu dobrych miejsc z jedzeniem strona Timeout.

Co warto zjeść w Londynie:
English breakfast (tzw. fry-up) - czyli syte angielskie śniadanie: jajka, kiełbaski, fasola, grzybki i tost (w wersji wegetariańskiej - kiełbaski mogą być strączkowe, lub może ich nie być)
Zdjęcie jest moje - proszę, nie kopiuj!
Fish and chips - ryba w panierce z frytkami. W wersji hardcore - podana w gazecie. W wersji mellow, tak: 


W Londynie jest też dużo restauracji serwujących dania kuchni hinduskiej, podobno warto jej  tam spróbować, ja nie miałam okazji (ale znalazłam wiele poleceń sieci restauracji Dishoom). Może następnym razem... 

A Ty - znasz Londyn? Coś polecasz poza ścisłym centrum, które ja zwiedziłam? Pisz w komentarzach lub na profilu facebookowym, coś czuję że to nie była moja ostatnia wizyta w tym mieście. 

Komentarze

  1. Można do Anglii lecieć tanio i dużo zwiedzić, nie tracąc przy tym dużej sumy. Poczytajcie sobie na https://wyspybrytyjskie.pl/. Ja dużo rad stamtąd wzięłam m.in. nocleg. Mam sentyment do Anglii, mąż pochodził stamtąd i zawsze za życie obiecywał, że mnie tam zabierze. Koniec końców poleciałam sama, odwiedziłam też jego rodzinne miasteczko.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!