Jak się przygotować na nową pracę

Ostatnio kilkoro bliskich mi osób zmieniało pracę i to mnie natchnęło do dzisiejszego tekstu. Jak się przygotować na pierwszy dzień w nowej pracy? 
via: Flickr

Poczytaj o firmie

Poniższe kroki warto wykonać jeszcze w trakcie procesu rekrutacyjnego, ale jeśli tego nie robiłaś, to zrób to teraz (albo przypomnij sobie jeszcze przed pierwszym dniem w nowej pracy): 
  • Wejdź na stronę firmy - zapoznaj się z jej ofertą, filiami, wizją i misją, tym - czym się dzielą
  • sprawdź wszelkie firmowe profile społecznościowe, zobacz jak firma chce być postrzegana i co jest dla niej ważne; 
  • poczytaj opinie na forach (pamiętaj jednak, że będą tam przeważać złe opinie, bo ludzie rzadko dzielą się pozytywnymi uwagami, taka nasza natura)

Naszykuj ubranie na następny dzień

Sprawdź pogodę i przygotuj sobie odpowiednie ubranie. Wyprasuj i powieś w widocznym miejscu na wieszaku.
To Ci oszczędzi stania przed szafą rano i zastanawiania się w co masz się ubrać, przymierzania kolejnych zestawów, a potem prasowania w ostatniej chwili przed wyjściem.
Poza tym - jeśli poświęcisz chwilę nad wyborem ubrania wcześniej, jest spore prawdopodobieństwo, że wybierzesz stylizację, która podkreśla Twoje atuty, a co za tym idzie - polepszy Twoje samopoczucie i zwiększy pewność siebie

Przygotuj śniadanie na następny dzień

Ja przygotowuję śniadanie do pracy, bo z reguły jem śniadanie około 9 rano. Potem w ciągu dnia też warto mieć jakąś przekąskę. Choć pierwszy dzień bywa chaotyczny i dość stresujący, to lepiej nie dodawać sobie do tego burczącego brzucha. 
Często przygotowuję:
  • sałatkę w pudełku, 
  • gotuję kaszę i mieszam ją z warzywami, tak żeby wygodnie było ją zabrać do torebki rano. 
  • kanapki
  • jabłko, banana, 
  • owsiankę w słoiku
Rano wystarczy złapać naszykowane pudełka i wyjść z domu. Jeśli nie wiesz, co możesz włożyć do pudełka - polecam profil Instagramowy Make bento not war (LINK) i książkę autorki wszystkich tych pięknych zdjęć (LINK do zakupu): 
via: Empik

Przygotuj rzeczy do zabrania na jutro

Spakuj do torebki wszystko, czego będziesz potrzebować jutro. Ja pakuję:
  • kalendarz
  • portfel
  • chusteczki
  • torba na zakupy
  • okulary przeciwsłoneczne
  • kosmetyczka z podstawowym make-upem
W przedpokoju przyszykuj z kolei rzeczy, które musisz zabrać wychodząc z domu:
  • torebkę (spakowaną)
  • klucze
  • telefon 
Ja się przyznam, że nie zawsze mam chęć na takie szykowanie się dzień wcześniej. Jednak jeśli to zrobię, to poranek zawsze jest łatwiejszy i cieszę się, że poświęciłam te parę wczorajszych chwil na  przygotowanie.

Wyśpij się!

Dobry sen zwiększa szansę na lepsze samopoczucie i dobry humor. Cera będzie wypoczęta, oczy niezmęczone, umysł świeży i niezmącony sennością.
Dlatego:

  • połóż się na tyle wcześnie, żeby móc wyspać się około zalecanych 8 godzin (chyba, że znasz swój organizm, i wiesz że wystarczy Ci trochę mniej godzin spania, albo że potrzebujesz więcej snu); 
  • wywietrz sypialnię, lepiej się śpi w chłodnym i przewietrzonym pomieszczeniu, niż w gorącym i dusznym;
  • nastaw budzik na odpowiednio wczesną godzinę, aby nie musieć się rano ścigać ze wskazówkami zegara; 

Przygotuj tematy do rozmowy
To porada dla osób nieśmiałych, które nie mają łatwości w nawiązywaniu kontaktów. Przygotuj sobie kilka lodołamaczy - tematów, które pozwolą Ci rozpocząć rozmowę z każdym.
Moje podpowiedzi tematów:

  • otoczenie: 
ale ciekawie urządzona sala konferencyjna / ten budynek jest w bardzo dobrej lokalizacji, a czy Ty masz dobry dojazd?

  • dotychczasowe doświadczenie:
Ja wcześniej pracowałam w małym przedsiębiorstwie, a Ty pracowałaś dla tak dużej firmy? 
  • pogoda (zawsze się sprawdza!)
Ale szybko zrobiło się zimno, prawda? Taka nagła zmiana temperatury nie wpływa dobrze na moje samopoczucie, a Ty jak się czujesz? 

To oczywiście tylko kilka przykładów, jeśli chcesz więcej podpowiedzi tematów do rozmowy to poszukaj w sieci. Pamiętaj jednak, aby w czasie pierwszej rozmowy raczej nie poruszać tych tematów: 


  • polityka; 
  • pieniądze;
  • religia.

UŚMIECHAJ SIĘ! 


Uśmiech przełamuje wszelkie bariery, kiedy się uśmiechasz inni też mają lepszy humor i też są bardziej nastrojeni radośnie (tak działają neurony lustrzane). Nasz mózg działa też w taki sposób, że kiedy się uśmiechasz, nawet z przymusem, to jednak robisz się bardziej radosny i Twój własny humor też się poprawia. To takie naturalnie napędzające się perpetuum mobile.

Masz za sobą zmianę pracy? Jak się do tego przygotowujesz? A może masz swoją własną rutynę? Napisz w komentarzu, bo Twoje zdanie jest dla mnie bardzo ważne.

Komentarze

  1. Pierwszy dzień w pracy zawsze jest stresujący, nie wiemy, co nasz czeka i z jakimi ludźmi przyjdzie nam pracować. Myślę, że warto przygotować się również pod kątem merytorycznym, przypomnieć sobie wszystko, czego do tej pory się nauczyliśmy i spróbować to wykorzystać w obecnym miejscu pracy. U mnie na przykład było tak, że kiedyś dawno temu miałam zalążki obsługi SAP-a, a okazało się, że moja obecna firma korzysta z podobnego programu https://sidgroup.pl/sid-ppk, więc wiedza się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o oprogramowanie dla firm to uważam, że jest to jedna z najważniejszych inwestycji biznesowych. Nasza firma korzysta z oprogramowania tworzonego przez https://craftware.pl/. Nowoczesne rozwiązania IT pomagają nam np. w usprawnianiu sprzedaży, poprawie obsługi klienta, czy też tworzeniu skutecznych kampanii marketingowych. Wszystko to sprawia, że przedsiębiorstwo może efektownie rozwijać się na wielu płaszczyznach i być bardziej konkurencyjne.

      Usuń
    2. Dokładnie, dziś warto jest zainwestować w nowoczesne rozwiązania dla biznesu by zadbać o stały rozwój firmy. Przykładem może być tu np. system Sendit. Integracja z nim z pewnością opłaci się sklepom internetowym. Sendit zapewnia kompleksowy pakiet technologii integracji z wieloma przewoźnikami oraz dostęp do rozbudowanych narzędzi wpływających na procesy związane z wysyłką towarów np. https://www.sendit.pl/sledzenie-przesylek/. Za pomocą tej funkcjonalności, po wpisaniu nr nadania otrzymuję szczegółową informację o etapie wysyłki. Dzięki Sendit znacznie obniżyliśmy koszty wysyłki w sklepie co przyczyniło się do rozwoju naszej firmy.

      Usuń
    3. Mówiąc o oprogramowaniu przeznaczonym dla biznesu, z pewnością warto jest wspomnieć również o systemach erp. Głównie używa się ich aby usprawnić zarządzanie całą firmą https://www.connecto.pl/system-erp-do-zarzadzania-firma/. Narzędzia te pozwalają zautomatyzować pracę oraz poprawić wydajność poszczególnych działów w przedsiębiorstwie. Obecnie są one bardzo popularne i wykorzystuje się je w niemal każdej branży, do realizacji kompletnie odmiennych celów.

      Usuń
  2. Świetne i przydatne porady! Warto je sobie zapamiętać

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy artykuł. Ja za każdym razem stresowałam się jak zaczynałam nową pracę dlatego założyłam własną firmę. ostatnio nawiązałam nawet wspólpracę z różnymi firmami np sente.pl i innymi :) Dzieki temu bradzo rozwine moja dzialalnosc

    OdpowiedzUsuń
  4. Za niedługo i mnie czeka pierwszy dzień w nowej firmie, dlatego cieszę się, że trafiłam na Twój artykuł :) Już od pewnego czasu zamierzałam zmienić pracę, zaczęłam przeglądać oferty na https://www.jobs.pl/ i znalazłam naprawdę interesujące ogłoszenie. Dosyć szybko mnie zatrudnili, mam nadzieję, że się sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Praca w nowej firmie zawsze wiąże się z pewną niepewnością i obawą. Chyba, że pracownik zostanie dobrze przygotowany przez HR do rozpoczęcia nowej pracy. Ale żeby Hr'owcy mieli czas na właściwe wdrożenie pracownika to muszą mieć wystarczająco dużo czasu. Dlatego w większych firmach stosuje się rozwiązania jak TETA AIR. System do zarządzania HR, który pozwala pracownikom tego działu poświęcić więcej czasu na sprawy związane chociażby nawet z rekrutacją

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że w razie czego warto jest też wiedzieć gdzie i jak szukać pomocy z zakresy porady prawnej. Jeśli chcielibyście się dowiedzieć wszystkiego co ważne w tym temacie, polecam wam zajrzeć tutaj http://businesspl.com/index.php/informacje-prasowe/18929-gdzie-szukac-porad-specjalistow-z-zakresu-prawa-pracy . Artykuł będzie moim zdaniem odpowiedzią na wszystkie wasze pytania

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno cenne porady. Ale zanim pierwszy dzień w pracy to gdzie takiego zatrudnienia szukać? Polecam zajrzeć na specjalistyczny portal https://fachpraca.pl/ gdzie czeka na Was mnóstwo aktualnych ofert pracy dla fachowców. Można znaleźć zatrudnienie na miarę swoich możliwości, z satysfakcjonującym wynagrodzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zmiana pracy to spory stres,dlatego bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie i nastawienie psychiczne do takiego wydarzenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Poniekąd ja zdecydowałem się na to aby w końcu mieć własną firmę i wiem, że ten wybór był oczywiście dobry. Od siebie chcę polecić doskonałą firmę https://archiveo.pl/ gdyż na pewno każdy wie jak archiwizacja bywa trudna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy wpis. Czekam na twoje kolejne

    OdpowiedzUsuń
  12. Zmiana pracy to zawsze pewnego rodzaju stres, rozmowy kwalifikacyjne nie zawsze należą do najłatwiejszych i najprzyjemniejszych. Warto przygotować się do nich skrupulatnie bo o tym czy uda się zdobyć posadę nie decyduje tylko posiadane doświadczenie i kwalifikacje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli jest to praca na miarę kwalifikacji i możliwości to nie ma powodu do obaw. Warto szukać takiego zatrudnienia które będzie satysfakcjonujące i gdzie będzie się chodziło z przyjemnością a nie jak za karę. Rynek pracy jest szeroki, zarówno w kraju jak i za granicami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oszczędzaj mądrze, wybierając konto oszczędnościowe. Zyskuj bezpieczeństwo finansowe i rozwijaj swoje plany. Inwestuj w przyszłość, czerpiąc korzyści z oprocentowania i stabilności http://nabiznes.pl/

    OdpowiedzUsuń
  15. Według mnie najważniejsze to wierzyć w siebie :) http://www.cs-pobierz.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pożyczka dla firm to kluczowy impuls dla rozwoju przedsiębiorstw. Zapewnia natychmiastowe środki na inwestycje, rozbudowę lub pokrycie bieżących kosztów, umacniając stabilność i perspektywy biznesowe. www.janosikdlafirm.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Przygotowanie na nową pracę to kluczowy krok w moim życiu zawodowym. Dzięki takim wskazówkom czuję się pewniej i gotowy na nowe wyzwania!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!