Komunikacja jest istotna zarówno prywatnie jak i w życiu zawodowym. Niektórzy mają naturalne umiejętności komunikacyjne, inni ich nabywają z doświadczeniem, a jeszcze inni mają trudności. Wszystkim jednak polecam poniższe książki, które w bardzo jasny sposób wyjaśnią jak słuchać z uwagą, jak mówić klarownie.
Oto moja lista, wszystkie z poniższych książek przeczytałam więc wiem, że są pomocne:
Autorki: Elaine Mazlish, Adele Faber
Wydawca: Media Rodzina
Wbrew tytułowi książka przyda się wszystkim, nie tylko osobom, które mają do czynienia z dziećmi. To czytelne wskazówki na temat tego jak konstruować przekaz:
Oto moja lista, wszystkie z poniższych książek przeczytałam więc wiem, że są pomocne:
![]() |
via: Pixabay |
1. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły (LINK)
![]() |
via: Media Rodzina |
Autorki: Elaine Mazlish, Adele Faber
Wydawca: Media Rodzina
Wbrew tytułowi książka przyda się wszystkim, nie tylko osobom, które mają do czynienia z dziećmi. To czytelne wskazówki na temat tego jak konstruować przekaz:
- żeby wyrażał to co chcesz,
- żeby odnosił zamierzony skutek.
Jak dla mnie otwierała oczy, jak dobór jednego innego słowa może pomóc przekonstruować przekaz i innych skłonić do słuchania, a może nawet i do wykonania Twojej prośby.
Genialna, napisana czytelnym językiem i bardzo praktyczna.
2. Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka.
Wydawca: GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Książka, o której słyszałam już dawno, że to klasyka gatunku. Czyta się szybko, jest interesująca, klarowna i sporo w niej odnośników do badań psychologicznych a także mnóstwo historii z życia i anegdot. Jest w niej także bardzo dużo przykładów drobnych trików, które pozwalają albo wywierać wpływ, albo bronić się przed takimi chwytami ze strony innych. Według mnie - to książka z rodzaju "must read" - czyli "absolutnie koniecznie przeczytaj"! 3. Jak się dogadać, czyli retoryka na co dzień.
Autorzy: Michał Rusinek i Aneta Załazińska
|
|||||
Wydawca: Wydawnictwo Znak
To wznowienie książki z 2010. Już sam tytuł sugeruje, że książka nie będzie naukową dysertacją o retoryce. To bardzo nowocześnie napisany poradnik, z ćwiczeniami, w których można wykorzystać dopiero co poznane zasady.
Dużo jest ciekawych cytatów - z książek, z filmów, a nawet z przemów politycznych - ilustrujących pewne zjawiska, opisywane problemy. Taki sposób bardzo pomaga zaobserwować wszystko, co autorzy chcą przekazać.
Daj znać, czy znasz te książki? Może polecasz inne pozycje? jestem bardzo ciekawa, jakie inne książki na temat komunikacji zaproponujesz. Pisz w komentarzu, na Facebooku lub na fiszermonika@interia.pl
|
W tym miejscu chętnie wspomnę ciekawego bloga o pracy w HR. Jeśli go nie znacie to bardzo polecam https://goodpoint.blog/. Mają tam mnóstwo ciekawych informacji i fajnych poradników
OdpowiedzUsuńTo prawda, że komunikacja jest kluczowa w każdej sferze życia. W pracy komunikacja między pracownikami jest konieczna aby można było osiągać zakładane cele zespołowe. Dlatego tak ważne jest aby dobierać do pracy odpowiednie osoby, na etapie rekrutacji może w tym pomóc narzędzie https://extended.tools/extended-disc-analiza-indywidualna/. Pozwala ocenić style zachowania i podejmowania decyzji badanych.
OdpowiedzUsuńWażne aby zespół był tak dobrany aby komunikacja między nimi przebiegała w naturalny sposób, aby konflikty między pracownikami w żaden sposób nie utrudniały wykonywania obowiązków zawodowych. Inaczej to działa negatywnie dla całej firmy.
OdpowiedzUsuńPrawidłowa komunikacja jest bardzo ważna szczególnie jeśli współpracujemy z firmami zewnętrznymi. A coraz częściej z takich usług się korzysta, szczególnie popularny jest outsourcing księgowości dla spółek który świadczyć może biuro zlokalizowane w dowolnej części Polski. Najlepiej aby to była współpraca z solidnym biurem rachunkowym gdzie pracują fachowcy z doświadczeniem i mogą przejąć na siebie również inne obowiązki.
OdpowiedzUsuń