Zdarzają się takie momenty, niemal w każdej pracy i na każdym stanowisku, kiedy nie masz pilnych zadań do zrobienia. Co wtedy robić?
![]() |
via: Flickr |
1. Zadania niepilne i nieważne
To idealny czas na to, żeby zająć się rzeczami, na które nigdy nie masz czasu. Odkładasz je na później, na tak zwane święte nigdy.
Przejrzyj swój kalendarz, notatnik i wypisz sobie rzeczy, którymi możesz zająć się teraz i zacznij je realizować i wykreślać z listy.
Dla mnie były to ostatnio: - aktualizacja profilu firmowego na jednym z portali pracowniczych,
- zakup antyram i powieszenie aktualnych certyfikatów w biurze,
- zrobienie bazy zamówień artykułów biurowych - tak aby łatwiej panować nad zamówieniami z całej firmy i ich rozliczaniem,
2. Organizacja dokumentów
Nawet jeśli masz porządek na biurku, to zwykle po jakimś czasie gromadzą się gdzieś na półce, w szufladzie, jakieś dokumenty - już niepotrzebne wydruki, kopie pełnomocnictw do wpięcia w segregator, dokumenty do przekazania komuś innemu. Teraz masz czas na to, aby je przejrzeć - wyrzucić to, co niepotrzebne, przekazać dalej dokumenty przeznaczone dla innych i powpinać w odpowiednie segregatory.
3. Sprzątnięcie biurka
Z organizacją dokumentów wiąże się także sprzątanie biurka - czasem u mnie zostają:- karteczki z listą zadań sprzed kilku dni,
- wizytówki do wpisania w bazę elektroniczną a potem do wyrzucenia,
4. Sprzątnięcie pulpitu komputera i skrzynki mailowej
Kiedy masz więcej czasu możesz poświęcić go na opróżnienie skrzynki mailowej z niepotrzebnych maili:- zaproszenia na warsztaty, spotkania, które już się odbyły,
- potwierdzenia już nieistotne,
- Twoje wysłane maile, których już nie musisz przechowywać
5. Spacer po firmie
Przejdź się po firmie, szczególnie w miejsca, gdzie nie bywasz na co dzień. Porozmawiaj z ludźmi, zapytaj co u nich, wypij z kimś dawno nie widzianym kawę, lub herbatę.
Podtrzymywanie relacji jest bardzo ważne, nie tylko z klientami zewnętrznymi, wewnątrz firmy także jest to bardzo ważne. Takie dobre stosunki ułatwiają życie na co dzień i budują silny zespół. Będzie Ci się milej pracowało.
6. Nauka języków obcych
Jeśli nie możesz opuścić swojego stanowiska pracy, albo masz już spacer po firmie za sobą - to możesz podszkolić się z języka obcego. Wejdź na portal zagraniczny z wiadomościami, powtórz słówka, zrób sobie jakiś test. To zawsze dobrze robi i rozwija sieć neuronów.
7. Aktualne wiadomości
Przeczytaj jakieś aktualne wiadomości - wejdź na portal informacyjny, zobacz co się dzieje w Polsce, na świecie, w Twojej branży. Ogólna wiedza też jest ważna - będziesz mieć temat do porozmawiania, do small talk (Przeczytaj: jak prowadzić small talk?).
Masz takie okresy przestoju? Co wtedy robisz? Jeśli coś spoza powyższych punktów - dopisz to w komentarzu!
Komentarze
Prześlij komentarz
Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!