Wymagane wykształcenie dla asystentki?


Są takie stanowiska, na których musisz mieć określone wykształcenie (choćby asystentka stomatologiczna lub asystentka do działu księgowości). Jeśli w ogłoszeniu nie jest wskazany konkretny kierunek studiów, to...
...to właściwie nie ma żadnych przeciwwskazań, żebyś aplikowała na to stanowisko. Z reguły wymagane jest wykształcenie wyższe, choć nie zawsze. Ja jestem filologiem, a w swojej dziesięcioletniej karierze zawodowej spotkałam na tych stanowiskach biotechnolożkę, socjolożkę, architektkę, dziewczynę bez studiów.

Zdarzało się, że w trakcie pracy te dziewczyny, chcąc się rozwijać zaczynały studia na wydziale prawa i administracji, zarządzania lub szły na kursy lub szkolenia sekretarki /asystentki. Nie były to jednak wymogi pracodawcy, a wyłącznie ich chęć poszerzenia wiedzy i rozwoju umiejętności osobistych. To właśnie cechy charakteru i umiejętności interpersonalne sprawiają, że jesteś odpowiednią osobą na stanowisku asystentki. 

Na potrzeby tego wpisu przejrzałam 43 profile asystentek na portalu GoldenLine i przygotowałam poniższą infografikę:
Wyniki nawet mnie zaskoczyły, nie spodziewałam się być w większości. Okazało się, że to właśnie filologia króluje wśród kobiet na stanowiskach asystentek lub sekretarek. 
*Oczywiście jest to bardzo często wybierany kierunek studiów. 

Jeśli chcesz aplikować na stanowisko sekretarki lub asystentki, to przede wszystkim przejrzyj dokładnie ogłoszenie, którym jesteś zainteresowana. Brak informacji szczegółowych dotyczących wykształcenia to droga otwarta.

*zdjęcie via: picjumbo

Komentarze

  1. Świetny artykuł, dzięki! Polecam Centrum kształcenia Plejada. Świetne miejsce, aby rozwinąć umiejętności technika farmaceutycznego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!