Detox biurka cz.1 - przybory do pisania

Jak wygląda Twoje biurko? Panuje na nim artystyczny chaos, czy przejrzysty porządek? Każdy ma swoje ulubiony sposób pracy i są tacy, którzy nawet w chaosie świetnie potrafią się odnaleźć. Ja jednak jestem zwolenniczką uporządkowanego, pozbawionego zbędnych rzeczy biurka. Systematycznie zmniejszałam ilość drobiazgów i osiągnęłam stan dla mnie idealny. 

Jeśli chcesz spróbować uporządkować biurko, polecam Ci kilka trików, z których każdy przedstawię w kolejnych odcinkach cyklu Detox biurka. Dziś porady na temat przyborów do pisania. 

Ja jestem maniaczką wszelkich kolorowych długopisów, zakreślaczy, cienkopisów, piór. Z ograniczeniem ich liczby miałam problem. Jeszcze parę miesięcy temu miałam na biurku przybornik na długopisy i inne biurowe utensylia. Zadałam sobie jednak pytanie - z czego korzystam najczęściej? To kluczowe pytanie w sprzątaniu czegokolwiek. Jeśli korzystasz z czegoś często, to znaczy, że powinno zostać. Jeśli rzadko, powinno zostać usunięte poza zasięg bezpośredni, a jeśli nie pamiętasz kiedy ostatni raz z czegoś korzystałaś - wyrzuć, oddaj komuś, lub przechowuj w jakimś ustalonym miejscu do przechowywania. 

Ja podzieliłam sobie biuro na trzy strefy - biurko, szuflada podręczna i wspólna szuflada na zapasowe przybory. Na biurku leży tylko moje pióro. W szufladzie podręcznej mam ołówek, długopis niebieski i czerwony, zakreślacz, temperówkę, gumkę. Kiedy potrzebuję użyć któregoś z nich - wyjmuję z szuflady i natychmiast po użyciu chowam. Tę szufladę także mam uporządkowaną, wszystko trzymam w miejscu ustalonym, żebym mogła niemal bez patrzenia sięgnąć po potrzebne mi rzeczy. 
Resztę rzeczy wyrzuciłam (okazało się, że wiele długopisów w przyborniku nie pisało) albo schowałam do wspólnej szuflady. 

Zadaj sobie pytanie:
z czego korzystasz na co dzień? - to zostaw w zasięgu ręki. Używasz wielu długopisów na raz? Prawdopodobnie nie. 

Komentarze

  1. Hahaha chyba nigdy nie miałam takiego porządku na biurku XD teraz mam niestety małe biureczko i raczej na nim nie pracuje. Muszę jednak chyba to zmienić bo ciężko się tak funkcjonuje . Szczególnie gdy przychodzi czas egzaminów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomieszczenie biurowe powinno być przede wszystkim przestronne, by praca w nim była wydajna. W biurze nie może zabraknąć miejsca na niezbędny sprzęt, a także dodatki w postaci segregatorów, teczek, a nawet karteczek samoprzylepnych https://somax.eu/207-karteczki-i-bloczki-samoprzylepne. Te ostatnie często przydają się podczas pracy biurowej np. do zapisywania ważnych informacji o których musimy pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówiąc o niezbędnych dodatkach do biura nie można zapomnieć o pieczątkach. Pieczątki firmowe https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/ wykorzystywane są w co dziennej pracy biurowej do oznaczania dokumentów i wypełniania różnych formalności. Oprócz tego przez wzbogacenie ich elementami promocyjnymi, mogą służyć jako narzędzie reklamowe.

      Usuń
  3. A i tu trzeba właśnie pamiętać o artykułach biurowych, tych trzeba to spore ilości:) Wszystko pewnie z czasem będziecie kompletować. Zobaczcie sobie firmę pieczatki-polastudio.pl i proponowane tu pieczątki i gadżety reklamowe.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!