Zadania na rozmowie rekrutacyjnej

Dziś napiszę o tym jakich zadań praktycznych możesz się spodziewać na rozmowie rekrutacyjnej na stanowisko asystentki, sekretarki, czy office managera.


Nie będę pisać jak wygląda sama rozmowa rekrutacyjna. Z reguły jest dość schematyczna, padają na niej zwykle te same pytania. O przebiegu rozmowy rekrutacyjnej i najczęstszych pytaniach możesz przeczytać w wielu miejscach. 
Dziś o praktycznej części rozmowy rekrutacyjnej.
Pracodawca chce w ten sposób:

  • zweryfikować Twoje umiejętności, 
  • dowiedzieć się jak pracujesz, 
  • sprawdzić, jak radzisz sobie z problemami pod presją czasu.


Poniżej znajdziesz listę zadań z jakimi ja się spotkałam na rozmowach rekrutacyjnych:

Test in-basket

Bardzo ciekawe zadanie polegające na uszeregowaniu otrzymanych zadań (wydrukowane maile, notatki, polecenia) według nadanych przez siebie priorytetów.  
Reguły: 
  • ograniczony czas (ja miałam 15 minut na uszeregowanie 8 zadań - pamiętam dobrze, bo tylko raz miałam okazję wziąć udział w takim teście). 
  • dostajesz krótki teks wprowadzający - nakreślający kontekst. Podana tam jest np. aktualna data zadania, dodatkowe informacje. 
  • na dodatkowej kartce jest miejsce na uszeregowanie zadań w kolejności, w jakiej Ty nimi byś się zajęła / zajął. 

Korekta tekstu

Dostajesz tekst z błędami - ortograficznymi, gramatycznymi, interpunkcyjnymi, edytorskimi. Twoje zadanie polega na wychwyceniu tych błędów i ewentualnym poprawieniu. Ja takie zadanie miałam "na żywo" - to znaczy, przy obecności osób rekrutujących. Na bieżąco znajdowałam błąd i go omawiałam. 
Zadanie sprawdza Twoją spostrzegawczość, znajomość języka polskiego (jeśli po polsku był ten tekst) lub obcego (jeśli tekst był w innym niż polski język). 

Napisz list po angielsku

Dostajesz określony temat i formę listu i masz go sformułować po angielsku. Na przykład: napisz mail do kolegi, napisz odpowiedź na reklamację, napisz oficjalne pismo informujące o dostawie, złóż zamówienie itd. itp. 
Zadanie sprawdza Twoją znajomość języka angielskiego, poziomu słownictwa, znajomości zasad pisania maili i listów oficjalnych. 

Napisz list po polsku 

Dostajesz zadany temat i formę listu. Masz określony czas na napisanie listu. 
Zadanie sprawdza Twoją znajomość konstrukcji oficjalnego listu, jego adresowania i podpisywania. Jeśli masz napisać list odręcznie - dodatkowo sprawdzany jest Twój charakter pisma. W niektórych firmach próbki pisma oddawane są do grafologa (tak słyszałam, ale nie sądzę, żeby to była częsta praktyka).  

Zadanie z excela

Dostajesz zadanie do wykonania na komputerze - wykonanie tabeli przestawnej, sortowania, grupowania, sumowania, wykorzystania funkcji mniej popularnych. Zdarzyło mi się też dostać cały skoroszyt z zadaniami do wykonania w wyznaczonym czasie. Zadania były uszeregowane od łatwiejszych do trudniejszych. Do dalszych arkuszy nie można było przejść bez rozwiązania poprzednich. 
Zadanie weryfikuje Twoją znajomość tego narzędzia i szybkość radzenia sobie z zadaniami. Niektóre zadania można wykonań na kilka różnych sposobów. Znajomość funkcji pomaga w poradzeniu sobie z nimi łatwiej i efektywniej. 

A może znasz inne jeszcze zadania z rozmów kwalifikacyjnych na stanowisko asystentki, sekretarki lub office managera? Jeśli tak - napisz. Chętnie je poznam. 


*zdjęcie via flickr

Komentarze

  1. Fajnie opisane. Aktualnie mamy rynek pracownika i mozna naprawde znalezc jakas fajna sprawe jak sie poszuka. Wystarczy troche wysilku. Ja znalazlam cos takiego https://www.szkoleniaiso.edu.pl/pelnomocnik-jakosc-srodowisko-bhp/ i jestem zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podeśle znajomej na pewno jej się przyda

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!