Jak przekazać obowiązki służbowe?

Odchodzisz z pracy? Idziesz na urlop macierzyński? Musisz przekazać swoje obowiązki. Poniżej znajdziesz wyczerpujące zestawienie czynności do wykonania:



Lista rzeczy do załatwienia jeśli to Ty odchodzisz:

  1. Wyznacz zastępcę: osobę lub osoby, które przejmą poszczególne zadania do tej pory wykonywane przez Ciebie. 
  2. Ustal terminarz przekazania obowiązków (weź pod uwagę odbiór zaległego urlopu i inne zobowiązania, które mogą temu przeszkodzić). 
  3. Wykonaj kopie rezerwowe wszystkich materiałów i plików istotnych z punktu wykonywania obowiązków. 
  4. Przekaż wszystkie dane osób, z którymi kontaktowałaś się służbowo - wszelkie dane, które masz (adres email, numer telefonu, inne) oraz dodatkowe uwagi. Najlepiej to zrobić w pliku Excel - który łatwo przeszukać, posortować, przefiltrować. 
  5. Poinformuj wszystkie osoby, z którymi utrzymywałaś kontakty służbowe (klientów, współpracowników) o swoim odejściu i przekaż kontakt do Twojego zastępcy. 
  6. Ustaw asystenta nieobecności (autoresponder) na koncie mailowym - w zwrotnej wiadomości podaj kontakt do Twojego zastępcy. 
  7. Pozostaw prywatny kontakt do siebie - często pojawiają się nagłe sprawy, o których zapomniałaś poinformować, albo tylko Ty wiesz, gdzie może się jakiś dokument znajdować. Poza tym warto utrzymywać kontakty prywatne. 
Lista rzeczy do załatwienia, jeśli odchodzi pracownik:
Poza powyższymi siedmioma punktami należy dopilnować poniższe sprawy:
  1. Zmienić hasła do plików, kont, portali, do których dostęp miał odchodzący pracownik. 
  2. Poinformuj klientów o konieczności zmiany haseł do których dostęp miał odchodzący pracownik. 
  3. Przekieruj maile przychodzące na adres odchodzącego pracownika na inne konto. W ten sposób ważne sprawy nie umkną. 
  4. Przekieruj połączenia przychodzące na numer telefonu odchodzącego pracownika na numer jego zastępcy. 
  5. Zlikwiduj konta odchodzącego pracownika. 
  6. Usuń / zaktualizuj dane pracownika, jeśli pojawiają się na stronie internetowej, w materiałach reklamowych, w jakichkolwiek informacjach zewnętrznych i wewnętrznych o firmie. 
  7. Jeśli odchodzący pracownik był członkiem jakiegokolwiek zespołu, komisji - należy uaktualnić skład tego zespołu o nowego członka. 
  8. Dopilnuj przekazanie wszelkich sprzętów przez odchodzącego pracownika - telefon, tablet, identyfikator, komputer itd. 
Zapomniałam o czymś?  Napisz w komentarzu!

*zdjęcie via Flickr

Monika - Twoja Asystentka

Piszę tego bloga dla Ciebie. Napisz co myślisz o blogu, o wpisach, o tematach, które Cię zaciekawiły, lub o które chętnie przeczytasz. Napisz, bo największą przyjemnością dla blogera są komentarze czytelników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!