Bento: złote kotleciki z kaszy jaglanej

Bento, czyli posiłek w pudełku, zabierany na przykład do pracy. W tych wpisach pokazuję Wam co można i co warto brać do pracy, żeby mózg miał co jeść i się nie lenił:
Dziś u mnie złociste kotleciki z kaszy jaglanej. Robi się je całkiem szybko:
1 torebka kaszy jaglanej (lub 100 gram kaszy luzem)
2 małe marchewki (lub jedna średnia)
2 jajka
natka pietruszki
curry /przyprawy wg upodobań

Kaszę jaglaną gotujemy według przepisu (ja gotuję 10 minut). Przekładamy ją do miski i pozwalamy jej lekko przestygnąć. W tym czasie obieram marchewki i ścieram je na drobnych oczkach prosto do kaszy jaglanej. Siekam natkę pietruszki (ja dodałam 1/3 pęczka) i dodaję do kaszy jaglanej. Dodaję też przyprawy (ja dodałam imbir i trochę pieprzu). Jeśli kasza jest już chłodniejsza, dodaję do niej jajka i mieszam wszystko dokładnie. Łyżką nakładam na gorący olej porcje masy, przyklepuję na płasko dłonią albo też łyżką i smażę na złoto. 

Takie kotleciki jadam z mieszanką sałat i pomidorami z jakimś wyrazistym dressingiem. 
Nadają się one też idealnie do włożenia do pudełka i zabrania do pracy. Nie wykorzystaną marchewkę włożyłam obok kotlecików wraz z różyczkami brokuła. Będzie pysznie i kolorowo. 

Robicie sobie takie różności do pracy? Ja uwielbiam. 

* zdjęcie mojego autorstwa (CC-BY-SA 3.0)

Komentarze