Jaką biżuterię nosić do pracy?

Rodzaj noszonej biżuterii w pracy zależy oczywiście od miejsca i rodzaju pracy. Ja piszę o tym, jaką biżuterię wypada nosić w firmach o bardzo restrykcyjnym i dość restrykcyjnym podejściu do dress code.: urzędach, bankach, sztywnych korporacjach. Zasady te stosuj także, jeśli chcesz być postrzegana jako osoba elegancka i z klasą. Jeśli pracujesz w środowisku bardziej swobodnym - możesz naginać te zasady i próbować eksperymentować z ilością i rodzajami biżuterii.

Przede wszystkim zastanów się nad tym, co chcesz dzięki biżuterii osiągnąć. Z reguły jej rola to:

  • podkreślenie urody niektórych elementów ciała i zwrócenie uwagi na jedną część a odwrócenie uwagi od innej (ładne uszy warto podkreślić kolczykami, smukłą szyję ładnym łańcuszkiem, a długi łańcuszek czy naszyjnik wydłuży optycznie sylwetkę);
  • podkreślenie kobiecości: biżuteria dodaje uroku, podkreśla urodę i dodaje smaku;
  • pokazują Twój styl - jeśli lubisz dodatek koloru, to możesz użyć jednego elementu w kontrastowym kolorze (np. kolczyki), które dopasujesz do koloru paska, albo butów; 
  • dobrze dobrana i dopasowana do sytuacji i reszty ubioru - świadczy o Twoim dobrym guście i elegancji, a czasem też o znajomości mody. 


Ogólna zasada: Mniej znaczy lepiej 

Biżuteria nie powinna być krzykliwa
Błyszczące świecidełka, z dużą ilością dżetów, cyrkonii, diamencików, połyskujące za każdym poruszeniem, puszczające zajączki po ścianach biura - to nie jest szczyt elegancji. Gigantyczne kule korali w neonowych kolorach 
Biżuterii nie powinno być za dużo
Wybierz, albo kilka drobnych elementów - pierścionek, kolczyki i zegarek, albo jeden większy - bardziej rzucający się w oczy naszyjnik. 
Jeśli nosisz naszyjnik, to jeden nie kilka, jedna bransoletka, ogranicz liczbę pierścionków najlepiej do maksymalnie dwóch (każdy na innej dłoni)
Dopasuj biżuterię do całości ubrania
Jeśli masz na sobie dużo wzorów, faktur, ogranicz biżuterię do minimum. Czasem samo ubranie jest dość strojne, że nie warto go jeszcze dodatkowo zagłuszać biżuterią. Jeśli jednak masz na sobie skromny, prosty strój (na przykład białą koszulę z ołówkową spódnicą) warto dodać coś kobiecego do tego stroju - naszyjnik, kolczyki lub bransoletkę. 
Biżuteria nie powinna przeszkadzać w pracy
To chyba zasada, która powinna być na pierwszym miejscu - długie sznury pereł, choć eleganckie, mogą przeszkadzać w wykonywaniu obowiązków (noś je albo do filharmonii, albo zatknij za pasek, wzorem Coco Chanel). Pierścionki nie powinny zaczepiać ubrania, przeszkadzać w pisaniu na klawiaturze a bransoletki brzęczeć jak na cygańskim weselu. 

Podzielę swoje porady na rodzaje biżuterii:

Kolczyki / Klipsy

To moja ulubiona część biżuterii. Noszę kolczyki codziennie. Moje ukochane kolczyki, to od dziesięciu lat proste perły na sztyfcie. Kupuję je (bo zdarza mi się je gubić) w sklepach Apart  za 49 złotych. Pasują zarówno do zestawień biurowych i codziennych, a co też ważne - są niedrogie i dobrej jakości. Ostatnio zajrzałam na stronę sklepu Apart i widzę kilka nowych modeli, które mnie urzekły i które pasowałyby do wielu biznesowych stylizacji:
Apart (srebro, perły) - 139 zł
Apart (srebro, perły) - 129 zł
Apart (srebro, perły) - 139 zł
Oczywiście perły to nie jest jedyna forma biżuterii jaka pasuje do biura. Ja akurat perły kocham, ale wszystkie nieduże, delikatne kolczyki, które znajdziesz w ofercie wielu różnych jubilerów będą do pracy odpowiednie i gustowne. Przy okazji takie eleganckie kolczyki w subtelnym stylu nie obciążą zanadto Twojej kieszeni a dodadzą Ci szyku i będą pasować do wielu stylizacji. 
Jeśli decydujesz się na kolczyki wiszące - niech one będą jedynym elementem biżuterii, bo są już dość dominujące. 

Naszyjniki

Ja akurat rzadko noszę coś na szyi, ale dostrzegam od kilku lat trend na delikatne łańcuszki z małymi, subtelnymi zawieszkami. Taki element biżuterii jak najbardziej nadaje się do biura, jest elegancki i dodaje dyskretnego uroku każdemu ubiorowi. Ostatnio widziałam taki naszyjnik u autorki bloga Socjopatka i byłam pod wielkim wrażeniem, jak elegancko i delikatnie podkreślał jej kobiecość. Było to coś w tym stylu, co według mnie idealnie nadaje się do pracy:
Apart (złoto) - 439 zł

Bransoletki / Zegarki

Ja bransoletek nie noszę (raz na rok może), ale zegarek tak. Do tych elementów odnoszą się oczywiście zasady ogólne: jedna bransoletka wystarczy, nic krzykliwego (a jeśli już - niech pozostanie jedynym elementem biżuterii) - raczej delikatna i prosta w stylu. Na przykład: 
Apart (stal szlachetna) - 199 zł 
Albo bransoletka z jednym elementem na delikatnym łańcuszku:
Apart - 119 zł

Dużą furorę robią ostatnio zegarki, jako element biżuterii. Zegarek w biznesie jest bardzo pożądanym elementem garderoby - u mężczyzn szczególnie, ponieważ mężczyźni mają dość ograniczony wybór akcesoriów, czy biżuterii. Mężczyźni często też inwestują w wysokiej klasy markowe zegarki, które są też oznaką statusu.
Kobiety też mogą w ten sposób podkreślić swój status, dodać stylizacji szyku i elegancji. Według mnie do biura nadają się zegarki z klasyczną tarczą i paskiem albo skórzanym, albo bransoletowym (biżuteryjnym, ale prostym i skromnym).
Ja od kilku lat jestem wierna prostej formie zegarków duńskiej firmy Skagen (dożywotnia gwarancja jest ich ogromną zaletą, poza pięknym wyglądem):
Ostatnio widzę spore zainteresowanie zegarkami marki Daniel Wellington, których pewne modele spokojnie nadają się do biura, sama zastanawiam się nad takim oto klasycznym modelem ze skórzanym paskiem:
Daniel Wellington - 705 zł
Dobrej jakości zegarki znajdziesz zarówno u jubilera, jak i w sklepach specjalizujących się w sprzedaży zegarków oraz on line. Kieruj się zasadami prostoty i elegancji. Niech jeden zegarek pasuje do wielu możliwych stylizacji, niech nie rzuca się zanadto w oczy. 

Pierścionki

Według mnie nie wypada mieć palców upierścienionych jak to bywało w czasach PRL. Moim zdaniem maksimum to dwa pierścionki. 

Broszki

Ja jestem ogromną fanką broszek - przyciągają uwagę, są nawet zachętą do nawiązania kontaktu, rozmowy. Wpinam broszkę w sweter, koszulę, klapę marynarki. Jeśli zakładam broszkę to nie noszę już na pewno żadnych naszyjników i pozostałe części biżuterii nie powinny rzucać się w oczy.
Apart (srebro i bursztyn) - 164 zł

Wszystkie elementy biżuterii, które tu pokazałam są moim wyborem - ja lubię srebro i raczej skromne w formie. Pokazałam też głównie biżuterię z firmy Apart, ale z łatwością dobierzecie elegancką biżuterię również w innych sklepach jubilerskich. 

Ciekawa jestem jaką biżuterię nosicie Wy? Lubicie nosić biżuterię? Ciekawa jestem też panów - bo są panowie, którzy noszą sygnety albo bransoletki skórzane i wyglądają przy tym niezwykle gustownie. 


* zdjęcie główne jest mojego autorstwa, wszystkie inne są podpisane i podlinkowane

Komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do pracy noszę przede wszystkim biżuterię wykonaną przeze mnie własnoręcznie. Mam całą masę półfabrykatów od https://pl.silvexcraft.eu/ i jak mam jakiś pomysł to wtedy zabieram się do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka biżuteria w pracy powinna być przede wszystkim dla nas wygodna i lepiej rezygnować z mocno rzucającej się w oczy. Wielkie kolczyki czy naszyjniki w żadnej pracy nie będą dobrze wyglądać w sumie. Ja mam ulubiony sklep z biżuterią i zawsze tam udaje mi się znaleźć odpowiednie zestawy na każdą okazję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto mieć biżuterię w stylu celebrytek - delikatne i subtelne naszyjniki z małymi zawieszkami. Piękne i modne naszyjniki celebrytki są tutaj https://esclusiva.pl/naszyjniki-celebrytki Pasują np. do stylizacji biurowych i bardziej oficjalnych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja eksperymentuję z każdym rodzajem biżuterii. Najbardziej jednak kocham biżuterię hand made. Wisiorki, broszki, bransoletki sutasz, szklane, biżuterię z koralików. Kolorowe kolczyki robione na szydełku. Uwielbiam biżuterię z modeliny-ciekawe wzory, przede wszystkim zwierzęta, owoce, warzywa. Wisiorki z żywicy zatopione rośliny w przepięknych kolorach. Bransoletki owocowo-warzywne. Noszę też biżuterię skórzaną zwłaszcza naszyjniki i wisiorki. Ostatnio zakochałam się w bransoletkach i broszkach z filcu. A na koniec biżuteria srebrna. Złota nie noszę z bardzo osobistych powodów. Staram się mieszać style nie trzymam się zasad.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam, że biżuteria powinna być przede wszystkim elegancka. Jaką biżuterię można nazwać elegancką? Srebrną. Na szczęście miejsc, w których można dokonać ich zakupu jest od groma. Zalicza się do nich: https://www.pranashop.pl/pol_m_Bizuteria-srebrna-547.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy artykuł, świetnie wszystko wyjaśniłaś. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć! Bardzo fajny poradnik o tym jaką biżuterię ubrać do pracy. Ja również mam swoją ulubioną. Biżuterię wykonują mi na zamówienie w Warszawie, mam swojego ulubionego jubilera tam. Pozdrawiam miłośniczki błyskotek!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uważam, że wybór biżuterii to kwestia indywidualna każdego człowieka. Możliwości jest naprawdę sporo, jednak ważne jest to, aby nosić taką biżuterię, która nam się podoba. Zajrzyjcie do internetu, znajdziecie wiele stron jubilerów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć! Ja do pracy noszę biżuterię subtelną, bardzo delikatną. Najczęściej kupuję ją od jubilera w Ełku. Mam swojego sprawdzonego, który tworzy autorską biżuterię. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!