Jak zorganizować koncert?

Chcesz zorganizować koncert gwiazdy aby uświetnić Twoje wydarzenie (konferencję, spotkanie, wyjazd integracyjny) i nie wiesz jak się do tego zabrać? Pomogę Ci, bo mam to już za sobą.
via Picjumbo

Wybierz gwiazdę

  • wybierz kilka, które chciałbyś na tym wydarzeniu zobaczyć
  • dopasuj gwiazdę do publiki - inny koncert będzie się podobał na konferencji starszych profesorów uniwersytetu a inny koncert spodoba się na imprezie integracyjnej młodego zespołu handlowego;
  • wyślij zapytania (na stronie gwiazdy znajdziesz adresy mailowe i kontakt do managera).

Odpowiedź managera

w odpowiedzi powinny być informacje, czy termin jest dostępny, jaki jest koszt i jakie są wymagania gwiazdy oraz szczegóły techniczne - tak zwany rider techniczny. Jeśli nie ma takiej informacji to poproś o nią.
Jednak brak tych podstawowych danych powinno zwrócić Twoją uwagę i wyczulić na ewentualne przyszłe problemy z komunikacją. 
Przykładowy mail od managera:



Wynagrodzenie to 45.000 zł (+VAT) + transport (3400+VAT) + nocleg dla 15 osób (7 dwójek, 2 x jedynka, 1 x apartament) oraz miejsce parkingowe dla 3 samochodów + ZAIKS.

Do tego oczywiście należy doliczyć koszt spełnienia warunków ridera technicznego (w załączeniu) – istnieje możliwość zamówienia obsługi technicznej bezpośrednio od zespołu.

Czym jest rider techniczny?

Rider techniczny to szczegółowy opis wymagań artysty przeznaczony dla klienta i ekipy technicznej.  W umowie możesz pozostawić te sprawy techniczne ekipie techników artysty, albo możesz zorganizować we własnym zakresie.

Pierwsze rozwiązanie jest wygodne - nie martwisz się o nic, musisz tylko zapłacić. Drugie rozwiązanie to wersja dla tych firm, które mają własną ekipę techników i sprzęt spełniający wymagania. Możesz wziąć na siebie także zapewnienie szczegółów technicznych, jeśli wiesz, że miejsce, w którym organizujesz koncert (np. hotel) może te wymagania spełnić, bo ma na wyposażeniu takie urządzenia.

Wymagania w riderze obejmują takie szczegóły jak: scenę, zasilanie, system nagłaśniający, instrumenty, FOH, input list a także rozrysowany plan sceny. Poniżej przykładowy rider techniczny (okrojony):

Scena
Scena koniecznie zadaszona, osłonięta z tyłu i z boków zbudowana zgodnie z prawem budowlanym (poręcze , barierki taśma ostrzegawcza na krawędzi sceny) o wymiarach minimum 8m na 6m.
Zasilanie
Źródło prądu z zerem ochronnym spełniające następujące warunki Napięcie 230 V zabezpieczenie 32A bezpieczniki przeciw porażeniowe i przeciw napięciowe. Prąd na scenę musi być z innego źródła niż prąd używany do oświetlenia estradowego. 

System nagłaśniający
Moc i skuteczność zapewniająca pełne pokrycie sali lub pleneru dźwiękiem o poziomie co najmniej 100dBA na stanowisku realizatora. System MUSI być wolny od przydźwięków i szumów oraz być gotowy do pracy na godzinę przed próbą zespołu. Stanowisko F.O.H. musi być ustawione w osi symetrii sceny (w salach 2/3 długości sali nie pod balkonami na tym samym poziomie co publiczność) na plenerach adekwatnie do wielkości systemu. Akceptujemy następujące systemy nagłaśniające renomowanych firm: Adamson Y10, Meyer Sound :MILO , MICA , M’ELODIE, Martin Audio W8L, W8LC, Nexo Geo systems, Elektro Voice, EAW, D&B Audiotechnik J- series
FOH
1 x system designer
Akceptujemy miksery cyfrowe firmy : Soundcraft Vi 6, Digidesign (AVID) Profile, SC48, Yamaha M7CL. 1 x CD player
MONITORY

1 x SHURE PSM 900 or PSM 1000 (BEZPRZEWODOWY system Monitorowy)
6 x BI AMPED WEDGES Meyer Sound Um 100P , D&B Max +D12 Amp,
HIQ 115 L-ACOUSTIC WITH AMP’S AND PROOCESOR LAKE OR XTA
4 x EQ 2x31 bands (pref Klark-tecknik DN 370)
Monitory realizowane z konsolety FOH, na każdy z torów osobne EQ usytuowane przy
mikserze FOH.
INSTRUMENTY:
1 x Fortepian Steinway & Sons model D nastrojony przed próbą i po próbie A= 440 Hz (Fortepian MUSI BYĆ strojony przez stroiciela dwa razy: przed próbą zespołu, oraz korekta przed koncertem)
1 x regulowany stołek fortepianowy

INPUTLIST
INSTRUMENT / MICROPHONE/D.I- BOX/STATYW
1. PIANO HI AKG C 414 / WYSOKI ŁAMANY 

2. PIANO LOW AKG C 414 / WYSOKI ŁAMANY
3. WOKAL PIANO SHURE BETA 87 /WYSOKI ŁAMANY
4. ACCORDEON /ATM 35
5. WOKAL FLET / SHURE BETA 87 / WYSOKI ŁAMANY 

6. I PHONE L / mini Jack
7. FISHARMONIA L / SHURE SM 57 /NISKI ŁAMANY
8. FLET / SHURE BETA 87 / WYSOKI ŁAMANY
9. GITARA AKUSTYCZNA / AKTYWNY D.I – BOX

STAGEPLAN
 

Jak widać wymagania są bardzo precyzyjne i specjalistyczne, nie warto więc tych spraw zostawiać osobom niedoświadczonym, bo może się okazać, że nie dopilnujesz tego w wystarczającym stopniu.

Zwróć uwagę na szczegóły i dopilnuj, aby wszystko było dopracowane, ponieważ brak jakiegokolwiek elementu może być powodem odwołania koncertu w ostatniej chwili.

Czasem rider techniczny może określać inne wymagania artysty - np. wyposażenie garderoby w napoje, przekąski a także w różne sprzęty (lustro z oświetleniem, ręczniki). Jeśli nie ma tego w riderze, to pewnie te wymogi określone są w umowie. Dopilnuj, aby wszystko było, bo gwiazdy potrafią zwrócić uwagę na braki, a nawet odwołać występ z tego powodu.

ZAIKS 

Opłaty dla ZAIKS-u są konieczne w przypadku każdego koncertu. Pod TYM linkiem znajdziesz dokładne tabele opłat - zależne od honorarium dla artysty. Może je opłacić od razu występujący zespół lub Twoja firma. Musi to regulować umowa pomiędzy Wami. 

W dniu koncertu

Sprawdź na własne oczy, czy przygotowana jest garderoba i pokoje dla artysty i jego ekipy technicznej. Kup kwiaty dla występującego - szczególnie jeśli artystką jest kobieta, będzie jej bardzo miło otrzymać taki wyraz sympatii.

Delektuj się koncertem :)

Jeśli masz do mnie pytania w sprawie organizacji koncertu to pisz na adres fiszermonika@interia.pl
 

Monika - Twoja Asystentka

Piszę tego bloga dla Ciebie. Napisz co myślisz o blogu, o wpisach, o tematach, które Cię zaciekawiły, lub o które chętnie przeczytasz. Napisz, bo największą przyjemnością dla blogera są komentarze czytelników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!