Ćwiczenia oddechowe przy biurku

Praca bywa stresująca. Warto od czasu do czasu zrobić sobie w niej przerwę, przespacerować się, zrobić kilka ćwiczeń - zarówno oddechowych jak i ogólnych. Dziś podpowiem Ci jakie ćwiczenie oddechowe pomoże Ci się uspokoić, zrelaksować i skupić. Dodatkowo to ćwiczenie możesz zrobić przy biurku, na siedząco, na leżąco.
via: Maxpixel
Nie znalazłam nigdzie rzetelnych wyników badań naukowych potwierdzających naukowo wyniki ćwiczeń oddechowych. Mimo to wielu ekspertów, wielu joginistów, a także zwykłych ludzi, którzy tej metody spróbowali, poleca kontrolowanie oddechu w celu redukcji stresu, zwiększania świadomości i uważności. Sama wiem z doświadczenia, że głęboki i spokojny oddech potrafi mnie uspokoić i pozwala mi się opanować w trudnych sytuacjach. 

Stres, nerwowe sytuacje, lęki (na przykład przed lataniem) sprawiają, że oddychasz płytko i szybko. 

Oddychając powoli i uważnie, aktywujesz podwzgórze połączone z przysadką mózgową, która wydziela neurohormony hamujące produkcję hormonów stresu i inicjujące reakcję relaksacyjną w organizmie. (takie informacje znalazłam m.in. na stronie The Yinside of Breathing). 

Jak ćwiczyć:


Usiądź prosto i połóż dłonie na brzuchu, tuż nad pępkiem. Niech palce obu rąk lekko się dotykają. Zrób pełny wydech przez usta. Zrób głęboki wdech przez nos, niech powietrze wypełni Ci brzuch, tak palce na brzuchu się poruszyły. Wstrzymaj oddech licząc do pięciu, a następnie zrób wolny wydech przez nos. Staraj się aby wydech i wdech trwały mniej więcej tyle samo. Kontynuuj oddychanie w ten sposób przez pięć do dziesięciu minut.
To ćwiczenie oddechu przeponowego. 

Możesz ćwiczyć oddechy wspomagając się jedną z wielu aplikacji. Ja używam aplikacji Pranayama, która za mnie odlicza długość trwania wdechu, wydechu i przerwy między nimi. To oczywiście nie jest potrzebne, ale trochę ułatwia sprawę. 
via: Play Google
Ciekawa jestem, czy zdarzyło Ci się praktykować ćwiczenia oddechowe. A może w trakcie stresu starasz się kontrolować oddech? Może ćwiczysz jogę, gdzie zwraca się uwagę na sposób oddychania? Napisz w komentarzu.


Monika - Twoja Asystentka

Piszę tego bloga dla Ciebie. Napisz co myślisz o blogu, o wpisach, o tematach, które Cię zaciekawiły, lub o które chętnie przeczytasz. Napisz, bo największą przyjemnością dla blogera są komentarze czytelników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!