Jak używać papieru firmowego?

Dziś przeczytasz u mnie, jak i kiedy używać papieru firmowego. 
Poniżej znajdziesz historię papieru firmowego i jakie regulacje prawne go dotyczą.
via: Letterheady



Papier firmowy można określić jako służbową papeterię. Pierwszymi znakami firmowymi na listach były pieczęcie używane przez wysoko urodzonych lub przez kler. Po wynalezieniu druku zaczęto powielać nagłówki listów, co można określić jako pierwsze papiery firmowe.

Papier firmowy z reguły zawiera nazwę firmy, logo, adres. Od  2007 roku w Polsce istnieje obowiązek (Kodeks Spółek Handlowych) dla wszystkich firm zarejestrowanych w KRS umieszczania na pismach następujących informacji (za Rzeczpospolita)
  • firma (czyli popularnie - nazwa firmy), 
  • oznaczenie formy prawnej wykonywanej działalności (np. „spółka z o.o.”), 
  • siedziba i adres, 
  • numer identyfikacji podatkowej (NIP),
  • oznaczenie sądu rejestrowego, w którym przechowywane są akta rejestrowe przedsiębiorcy, oraz numer w rejestrze (najczęściej będzie to numer KRS, w wypadku starszych podmiotów możliwe jest, że trzeba będzie podać numer rejestrów działających wcześniej).
  • wysokość kapitału zakładowego (w przypadku Sp. z o.o., S.A. i komandytowo akcyjnych). 
Żeby nie powielać tych informacji za każdym razem własnoręcznie - umieszcza się je na papierze firmowym - z reguły w stopce tego pisma (choć umieszczenie informacji zależy od firmy, nie jest regulowane odgórnie).
Papier firmowy jest wizytówką przedsiębiorstwa, warto więc jego projekt powierzyć agencji  specjalizującej się w tworzeniu firmowej identyfikacji wizualnej. Polecam Ci stronę Letterheady, gdzie znajdziesz piękne i niezwykłe papeterie, papiery firmowe - znanych osób (np. Virginia Woolf, Charles Dickens) i firm.

Jak używać papieru firmowego?

1.  Poddruk:

Możesz mieć papier wydrukowany w drukarni o wysokiej jakości nadruku, zawsze taki sam - na tym papierze drukujesz właściwe pismo.
Zalety - zawsze taka sama jakość nadruku, kolory druku nie zależą od drukarki, możesz drukować na drukarce czarno białej. 
Wady -  musisz pamiętać w jaki sposób włożyć papier do drukarki, żeby pismo dobrze Ci się wydrukowało, musisz też pamiętać (lub zapamiętać ustawienia w programie do pisania) jakich marginesów użyć, w którym miejscu zacząć pisać - aby nadruk nie wszedł na nagłówek lub stopkę poddruku.

2. Nagłówek i stopka

Zaprojektowane nagłówek i stopka i zapamiętane w edytorze tekstów. Wystarczy otworzyć plik, napisać pismo i wydrukować na kolorowej drukarce (lub czarno białej - jeśli logo jest czarno białe).
Zalety - każdy w firmie z dostępem do drukarki może drukować pisma, nikomu nie zabraknie papieru firmowego.
Wady - różne drukarki drukują z różną jakością - czasem gorszą czasem lepszą.

Czy papier firmowy powinien być na każdej stronie pisma?

Większość pism biznesowych jest jednostronicowa. Jednak w przypadku dłuższych pism można się zastanawiać, czy papieru firmowego używać na każdej stronie, czy tylko na pierwszej stronie pisma.

Nie ma żadnych wytycznych, które rygorystycznie określają te zasady. Ja używam papieru firmowego na każdej stronie wielokartkowego pisma, ale są firmy lub osoby, które używają go wyłącznie na pierwszej stronie pisma.

Czy Ty masz własny papier z logo? Jeśli pracujesz w firmie, to jak używasz papieru firmowego - na pierwszej stronie czy na każdej stronie pisma? Napisz w komentarzu.

 

Monika - Twoja Asystentka

Piszę tego bloga dla Ciebie. Napisz co myślisz o blogu, o wpisach, o tematach, które Cię zaciekawiły, lub o które chętnie przeczytasz. Napisz, bo największą przyjemnością dla blogera są komentarze czytelników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!