5 powodów dlaczego warto być na LinkedIn?

Wpisz swoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę internetową. Jeśli używasz Google, to jednym z pierwszych wyników będzie Twój profil na LinkedIn (lub osoby o takim samym jak Twoje imieniu i nazwisku).
To jeden z argumentów, który przemawia za tym, że warto tam mieć konto. Resztę "za" znajdziesz poniżej. 
via: Pixabay


LinkedIn to jedna z wielu platform social media. Jedna z wielu, ale jednocześnie wyjątkowa. Jest to platforma zrzeszająca specjalistów, pracowników, pracodawców i pomagająca im w nawiązaniu kontaktów. To taki business networking w sieci. 

Na tym portalu zamieszczasz dane ze swojego CV - ukończone szkoły, kursy, przebieg ścieżki zawodowej oraz wrodzone i nabyte umiejętności. To wszystko sprawia, że to świetne narzędzie do znalezienia idealnej pracy.

Gdy szukasz pracy - dajesz się znaleźć

Na platformie LinkedIn jest wielu rekruterów, którzy aktywnie szukają pracowników. Zarówno rekruterów z konkretnych korporacji, ale także z agencji headhunterskich. 
  • Mając aktualne dane w profilu, odpowiednie zdjęcie i ciekawie opisane ambicje zawodowe dajesz się odszukać rekruterom w morzu internetu. 
  • Masz przewagę nad tymi, których nie ma na LinkedIn. 
  • Nie musisz nawet aktywnie szukać pracy - Twoje CV jest jakby zawieszone w sieci i czeka na okazję. 
  • To profil międzynarodowy - jeśli zamieścisz swoje dane po angielsku, dajesz sobie także szanse bycia odszukanym przez rekruterów z innych krajów.

Nie szukasz pracy - dajesz szansę losowi

Nie musisz szukać pracy, ale rekruterzy zawsze mogą Cię znaleźć. A może akurat złożą Ci taką ofertę, która zawsze była Twoim marzeniem? Za pieniądze, które będą Cię satysfakcjonować jeszcze bardziej niż dotychczasowe?
Ha? Szach mat! I wtedy tylko idziesz na rozmowę, sprawdzasz, czy na pewno Ci pasują warunki, negocjujesz jeszcze lepsze warunki i zaczynasz nowe życie zawodowe!

Szukasz klientów lub partnerów biznesowych

Jeśli jesteś przedsiębiorcą i szukasz klientów dla swoich usług lub produktów, to LinkedIn jest świetną platformą. Tutaj możesz nawiązać bliższe relacje, zachęcić do swojej firmy.
A jeżeli szukasz partnerów biznesowych - na LinkedIn znajdziesz firmy o profilu podobnym do Twojej działalności, lub uzupełniające ją. 

LinkedIn to także świetne miejsce, gdzie możesz wzmacniać lub budować swoją markę, reklamować swoje produkty i zachęcać do ich kupowania. Z reguły ludzie na LinkedIn są bardziej zaangażowani niż na innych social mediach. Czytają dłuższe teksty (tu źródło dla tej informacji), niż na innych portalach. To oznacza, że Twoja reklama może mieć większy oddźwięk, niż gdzie indziej. 

Szukasz pracowników

Jesteś przedsiębiorcą lub rekruterem - to idealne miejsce do znalezienia specjalisty idealnego na wolne stanowisko w Twojej firmie. Tutaj ludzie raczej nie konfabulują na swój temat, podają z reguły informacje zgodne z prawdą. 
Dzięki systemowi poleceń i rekomendacji oraz potwierdzania rożnych umiejętności, możesz wstępnie sprawdzić referencje osób, którymi się interesujesz. 

Szukasz informacji

LinkedIn to także źródło informacji o firmach i ludziach. Oczywiście takich informacji, które oni sami publikują, ale zawsze. Tu dowiesz się o czyimś awansie, zmianie stanowiska, lub zmianie firmy przez dalekiego (lub bliskiego) znajomego.
Tu firmy chwalą się swoimi osiągnięciami, obecnością na targach lub innych wydarzeniach. Jeśli zależy Ci na wiarygodnym źródle informacji, to na LinkedIn in masz je pod ręką.

A Ty masz konto na LinkedIn? Zdarzyło Ci się kiedyś być rekrutowanym na tym portalu? A może to Ty poszukujesz innych? Napisz w komentarzu, jestem bardzo ciekawa Waszych doświadczeń na tej stronie.

Komentarze

  1. Mam konto na Linkedin jako swoje Cv. Przede wszystkim jednak szykam tam dobrych merytorycznie tekstów i wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, na tym portalu można znaleźć bardzo ciekawe artykuły branżowe.

      Usuń
    2. E-lerning, anioły biznesu, mnóstwo kontaktów biznesowych

      Usuń
  2. Linkedin i inne portale społecznościowe mogą służyć nie tylko celom prywatnym czy nawet rekrutacyjnym. Dzięki nim można łatwo budować wizerunek swojej marki/firmy. Wystarczy systematycznie publikować wpisy dotyczące działalności, dodawać merytoryczne treści oraz dobrze zoptymalizować kampanie. Służą do tego specjalne narzędzia monitorujące social media.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli szukasz pracy ale i dobrych pracowników do firmy to internet jest obecnie bezsprzecznie głównym kanałem komunikacji. Jeśli nie wiecie gdzie zamieszczać ogłoszenia i jak szukać pracowników to odsyłam do tego artykułu https://fachpraca.pl/poradnik/gdzie-szukac-i-jak-znalezc-pracownika/ . Zadanie nie jest proste ale z odpowiednim podejściem można sprawnie znaleźć odpowiednie osoby na wolne stanowiska.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie świetne rozwiązania, z których warto skorzystać. Oczywiście nie obędzie się bez profesjonalnej promocji, którą potrafi według mnie stworzyć tylko doświadczony zespół jak Nakatomi. Ich rozwiązania reklamowe są wyjątkowo kreatywne i przyciągają odbiorców.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wpis. Właśnie jestem na etapie tworzenia swojego konta :) https://imexpert.pl/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!