RECENZJA: Muszę to wiedzieć

via: Empik.com
Tytuł: Muszę to wiedzieć
Autor: Karen Cleveland
Wydawnictwo: GW Foksal

Ostatnio czytałam same książki popularnonaukowe lub reportaże i tęskniłam za dobrą powieścią. Na tę powieść zatem rzuciłam się niczym wygłodniały wilk na sarenkę. I bardzo była smaczna. 

To powieść z gatunku sensacyjnych. Było w niej wystarczająco dużo napięcia i ciekawa byłam co stanie się dalej, choć pewnych wydarzeń trudno było się nie spodziewać. Mimo braku jakiejś szczególnej niespodzianki nadal oczekiwałam rozwoju wypadków, co zwykle uznaję za prawidłowo skonstruowaną fabułę.

Główną bohaterką jest Vivian, analityczka CIA. Pracuje w dziale, który rozpracowuje rosyjską siatkę szpiegowską w USA. Prywatnie ma czwórkę dzieci i męża, który w dużej mierze dziećmi się zajmuje, kiedy ona ciężko pracuje. 
Któregoś dnia odkrywa w tajnych plikach zdjęcie swojego męża jako uśpionego agenta Rosji. Fabuła kręci się właśnie wokół tego - czy mąż jest naprawdę agentem? Czy to tylko podstęp Rosjan? Czy ma donieść na własnego męża do przełożonych CIA, czy powinna raczej go kryć? 
Te dylematy moralne stanowią główny zrąb akcji, która jest bardzo sprawnie zbudowana, postaci są wielowymiarowe i mają naturalne reakcje i zachowują się logicznie (co nie zawsze jest regułą w powieściach sensacyjnych - zdarzają się dziwne zachowania, które są potrzebne autorowi do zbudowania jakiegoś konkretnego splotu wydarzeń). 

Polecam tę powieść jako dobrą rozrywkę, nie tylko na plażę. 

Data premiery - 6 czerwca 2018. 
Za przesyłkę serdecznie dziękuję GW Foksal.  

Napisz, czy lubisz powieści sensacyjne? Jacy są Twoi ulubieni pisarze tego gatunku? Lee Child, John Grisham, Dan Brown, John le Carre, Tom Clancy, czy jeszcze ktoś inny? Pisz w komentarzach lub na fiszermonika@interia.pl
 

Komentarze

  1. U mnie zdecydowanie rządzą autorzy skandynawscy, ale John Grisham i Tom Clancy też dają radę :) czasami sięgam też (ostrożnie) po polskie powieści tej kategorii, ale niestety tylko kilka razy naprawdę się wciągnęłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Aga, dziękuję za komentarz. Z polskimi autorami powieści sensacyjnych muszę Ci przyznać rację - ja też nie mam szczęścia do dobrych wciągających fabuł napisanych przez polskiego autora. Lubiłam Joe Alexa (czyli Macieja Słomczyńskiego), choć on pisał bardziej kryminały, a nie sensacje. Ostatnio R. Mróz pisze trochę sensacyjno - przygodowo - kryminalne powieści i wiele osób sobie go chwali. Mnie aż tak mocno nie wciągnął.

      Usuń
    2. Ja również padłam ofiarą mody na Mroza, aczkolwiek nie mogę się przebić przez "Wotum nieufności". Za dużo się dzieje naraz. Ale styl mi się podoba.

      Usuń
    3. Styl ma dobry, pisze w sposób, który potrafi wciągnąć czytelnika. Natomiast wydaje tak duże ilości książek, że można by czytać tylko jego powieści ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!