Biurowa elegancja - 5 najlepszych seriali

W ubiegłym tygodniu pisałam o moich inspiracjach modowych z Instagrama (znajdziesz ten wpis TUTAJ). Dziś zobaczysz seriale, z których zdarzyło mi się czerpać natchnienie w kwestiach ubraniowych. 

To są tylko te seriale, które oglądałam. Jeśli masz przykłady jakichś seriali, w których były świetne stylizacje nadające się do biura - napisz w komentarzach. Napisz też w komentarzach, jeśli znasz po prostu ciekawy serial, warty obejrzenia. Chętnie zobaczę coś nowego. 

1. Claire Underwood w serialu House of Cards 

via: Buzzfeed


To niezaprzeczalny numer 1 na liście. Postać grana przez Robin Wright zainspirowała mnie od sposobu ubierania się aż po fryzurę. Claire Underwood w serialu jest żoną wysoko postawionego polityka, który w kolejnych sezonach pnie się na szczeblach politycznej kariery aż do fotela prezydenta Stanów Zjednoczonych. Ubiera się więc z klasą, elegancko, w stonowanych kolorach i minimalistycznie, a jednocześnie kobieco i subtelnie. 




Nosi dopasowane, świetnie skrojone koszule i żakiety. Koszule mają z reguły pierwsze dwa, a czasem i trzy guziki od góry rozpięte, ale dodaje to wyłącznie kobiecości, a nie jest niegustowne. Koszule oczywiście zawsze jak prosto spod żelazka. Oglądając filmy lub serialne zawsze się nad tym zastanawiam - jak osiągnąć taki efekt w trakcie pracy!!! Może Ty wiesz i mi powiesz? Ja efekt wyprasowania tracę już w drodze do pracy. 





Claire Underwood szczególnie urzekła mnie jednak dopasowanymi do figury sukienkami i nieodłącznymi szpilkami:
via: Huffington Post i Vanity Fair


W prasie od ubiegłego roku pojawiają się porównania naszej obecnej pierwszej damy - pani Agata Duda - do Claire Underwood właśnie. Jak myślisz - słusznie?

2. Stella Gibson w serialu The Fall 

via: Vulture

Gillian Anderson gra tu panią inspektor policji sprowadzoną z Londynu do Belfastu, aby prowadzić śledztwo w sprawie seryjnego mordercy. 
Serial bardzo mi się podobał, a rola Gillian Anderson zwróciła moją uwagę z bardzo kobiecego punktu widzenia. 





Od czasu tego serialu zachorowałam na bluzkę z jedwabiu, a póki co kupiłam kilka bluzek ze sztucznego, lejącego się materiału, bo takie właśnie nosiła pani inspektor w serialu. Często te koszule zakłada do ołówkowych spódnic. Kolory jakie wybiera inspektor Gibson to z reguły ciemne (granatowe lub czarne) spódnice lub spodnie i jasne bluzki - białe, lekko różowe, złotawe, beżowe. To klasyczne kolory biznesowe, bezpieczne i eleganckie. 

via: Dailymail



Lejące się koszule dodają postaci granej przez Gillian Anderson dużo kobiecości w zdominowanym przez mężczyzn świecie policji. 


Sama zdaje sobie sprawę z tego, że wygląda kobieco, więc jeśli chciała podkreślić swoją pozycję - zakładała mundur policyjny. 








3. Jessica Lange w American Horror Story

via: Bloody Disgusting


Specjalnie nie podaję imienia postaci, ponieważ Jessica Lange gra w każdym sezonie inną postać. Natomiast z reguły ubiera się niezwykle szykownie. Mnie najbardziej podobał się sezon trzeci : The Coven (Sabat) i ubrania z tego sezonu także. Są w cudownym czarnym kolorze. Ja bardzo lubię czarny, a Ty?





via: Eonline





Mnie najbardziej podobał się sezon trzeci : The Coven (Sabat) i ubrania z tego sezonu także. Są w cudownym czarnym kolorze. Ja bardzo lubię czarny, a Ty?






4. Agata Przybysz w serialu Prawo Agaty

via: Prawo Agaty
Agnieszka Dygant gra ambitną prawniczkę. Sam serial przypominał mi bardzo Ally McBeal. W czasach licealnych bardzo lubiłam Ally i stroje z serialu także mi się podobały. Ta wersja z Prawa Agaty jest już bardziej uwspółcześniona.

Agata nosi sporo koloru - często zestawia spokojne tło z jednym kolorowym elementem - bluzką, swetrem, żakietem w zdecydowanym, rzucającym się w oczy odcieniu.
Ale zdarzają się jej, lub innym bohaterom, zestawy w kolorach monochromatycznych, czarno-białych.


via: Filmweb





via: Plejada

 

 

 

 

 

 

 

5. Emma Pillsbury w Glee

via: Wikipedia

Jayma Mays gra tu szkolnego psychologa. Styl granej przez nią Emmy Pillsbury jest odmienny od powyżej przeze mnie wymienionych. Emma nosi bardzo kolorowe zestawy, zderza ze sobą kolory, wzory i faktury. Charakterystyczne dla niej są kardigany i spódniczki. Nosi dużo akcesoriów typu - łańcuszki do kołnierzyka, duże korale i broszki.

via: Fanpix


Jeśli pracujesz na stanowiskach, na których nie ma sztywnych reguł dress code, możesz wziąć ją za wzór. Tym bardziej, że znaleźć można kilka bardziej stonowanych stylizacji. 













Z ciekawostek - swego czasu obserwowałam stronę bloga What Would Emma Pillsbury Wear, który serwował sporo inspiracji i pomysłów na ubrania w stylu pani psycholog z Glee.





Jak Ci się podoba moja lista seriali? Jakie znasz inne seriale z ciekawymi stylizacjami (może właśnie nadającymi się do biura)? A może po prostu jakie inne ciekawe seriale możesz mi podpowiedzieć?
Ja słyszałam dobre opinie o Madam Secretary - znasz, możesz polecić?

Komentarze

  1. Claire to też mój typ - ubiera się idealnie :) poza tym ostatnio doszłam do wniosku, że mogę być w kwestii ubrań inspiracją sama dla siebie - często przez przypadek (no nie do końca, bo moja szafa jest dosyć przemyślana) wychodzą mi całkiem fajne zestawy :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!