Co robić w pracy, kiedy nie masz co robić?

Zdarzają się takie momenty, niemal w każdej pracy i na każdym stanowisku, kiedy nie masz pilnych zadań do zrobienia. Co wtedy robić? 
via: Flickr

 1. Zadania niepilne i nieważne

To idealny czas na to, żeby zająć się rzeczami, na które nigdy nie masz czasu. Odkładasz je na później, na tak zwane święte nigdy. 

Przejrzyj swój kalendarz, notatnik i wypisz sobie rzeczy, którymi możesz zająć się teraz i zacznij je realizować i wykreślać z listy. 
Dla mnie były to ostatnio:
  • aktualizacja profilu firmowego na jednym z portali pracowniczych, 
  • zakup antyram i powieszenie aktualnych certyfikatów w biurze,  
  • zrobienie bazy zamówień artykułów biurowych - tak aby łatwiej panować nad zamówieniami z całej firmy i ich rozliczaniem,

2. Organizacja dokumentów

Nawet jeśli masz porządek na biurku, to zwykle po jakimś czasie gromadzą się gdzieś na półce, w szufladzie, jakieś dokumenty - już niepotrzebne wydruki, kopie pełnomocnictw do wpięcia w segregator, dokumenty do przekazania komuś innemu. Teraz masz czas na to, aby je przejrzeć - wyrzucić to, co niepotrzebne, przekazać dalej dokumenty przeznaczone dla innych i powpinać w odpowiednie segregatory. 

3. Sprzątnięcie biurka

 Z organizacją dokumentów wiąże się także sprzątanie biurka - czasem u mnie zostają:
  • karteczki z listą zadań sprzed kilku dni, 
  • wizytówki do wpisania w bazę elektroniczną a potem do wyrzucenia, 

4. Sprzątnięcie pulpitu komputera i skrzynki mailowej 

Kiedy masz więcej czasu możesz poświęcić go na opróżnienie skrzynki mailowej z niepotrzebnych maili:
  • zaproszenia na warsztaty, spotkania, które już się odbyły, 
  • potwierdzenia już nieistotne, 
  • Twoje wysłane maile, których już nie musisz przechowywać 
Jeśli poświęcisz na to chwilę, unikniesz sytuacji zapchanej skrzyni w przyszłości - naprawdę warto.

5. Spacer po firmie 

Przejdź się po firmie, szczególnie w miejsca, gdzie nie bywasz na co dzień. Porozmawiaj z ludźmi, zapytaj co u nich, wypij z kimś dawno nie widzianym kawę, lub herbatę. 
Podtrzymywanie relacji jest bardzo ważne, nie tylko z klientami zewnętrznymi, wewnątrz firmy także jest to bardzo ważne. Takie dobre stosunki ułatwiają życie na co dzień i budują silny zespół. Będzie Ci się milej pracowało. 

6. Nauka języków obcych

Jeśli nie możesz opuścić swojego stanowiska pracy, albo masz już spacer po firmie za sobą - to możesz podszkolić się z języka obcego. Wejdź na portal zagraniczny z wiadomościami, powtórz słówka, zrób sobie jakiś test. To zawsze dobrze robi i rozwija sieć neuronów. 

7.  Aktualne wiadomości

Przeczytaj jakieś aktualne wiadomości - wejdź na portal informacyjny, zobacz co się dzieje w Polsce, na świecie, w Twojej branży. Ogólna wiedza też jest ważna - będziesz mieć temat do porozmawiania, do small talk (Przeczytaj: jak prowadzić small talk?).

Masz takie okresy przestoju? Co wtedy robisz? Jeśli coś spoza powyższych punktów - dopisz to w komentarzu!

Komentarze