Restauracje w Łodzi - dla gości zagranicznych

Jako asystentka często rezerwuję restauracje dla naszych gości. Poniżej znajdziesz moje kryteria, jakimi się kieruję przy wyborze restauracji dla gości spoza Polski oraz mój wybór trzech łódzkich restauracji według mnie idealnych na przyjęcie gości z zagranicy.
Mój wybór łódzkie restauracje odpowiednie na lunch biznesowy znajdziesz POD TYM LINKIEM

via: Pexels

Co jest dla mnie ważne przy wyborze restauracji:

  1. Smak
    Przede wszystkim restauracja musi podawać smaczne i świeże jedzenie. To jest priorytet.
  2. Wygląd
    Musi być czysto i reprezentacyjnie. Dla gości na wysokich stanowiskach staram się wybierać eleganckie restauracje, chyba że znam ich gust i wiem, że wolą bardziej biesiadną atmosferę.
  3. Kuchnia polska
    Uważam, że dla gości zagranicznych warto pokazać choć kawałek polskiej kultury i kuchni.  Dlatego staram się rezerwować stoliki w restauracjach, które podają tradycyjne polskie dania, lub polskie dania w wydaniu bardziej nowoczesnym. Na wystawne kolacje proszę restaurację o przygotowanie przystawek, które już będą czekały na gości. 
  4. Menu anglojęzyczne
    Z reguły menu dwujęzyczne lub osobne menu anglojęzyczne to już standard w polskich restauracjach, ale przy rezerwacji staram się o to dopytać, żeby nie było problemu na miejscu. W przypadku bardzo ważnych gości proszę restaurację o specjalną obsługę kelnerską w języku angielskim (na przykład sommelier mówiący po angielsku robi bardzo dobre wrażenie na gościach).
  5. Elastyczność
    Dla mnie ważne jest to, że restauracja jest otwarta na różne ponadstandardowe prośby:
    - wydzieli stolik od reszty sali;
    - przygotuje menu spoza karty;
    - naszykuje niespodziankę dla gości (prezent przy każdym stoliku);
    - zostanie otwarta godzinę dłużej.
Poniżej znajdziesz łódzkie restauracje (mój wybór ułożony alfabetycznie) dla gości zagranicznych. Nazwa restauracji jest jednocześnie odnośnikiem do strony domowej, gdzie znajdziesz więcej informacji. 

Są to restauracje, w których byłam i sprawdziłam je na własnej skórze. Wiem, że jest jeszcze warta wypróbowania restauracja Quale i choćby Revelo, ale niestety jeszcze ich nie odwiedziłam, więc nie mogę ich polecić z czystym sumieniem. 

Delight w andel's hotel 

Godziny otwarcia: (na kolację) 18-23
Parking: ogromny i bezpłatny parking na terenie Manufaktury
Menu

Restauracja w hotelu nagradzanym wieloma architektonicznymi nagrodami. Wnętrze pofabryczne, z zachowaną surową cegłą. Każde z 170 krzeseł to antyk ze swoją historią, więc różnią się między sobą. Potrawy fusion przygotowane przez obecnego szefa kuchni Mirosława Jabłońskiego zostały docenione dwa lata pod rząd dwiema czapami przez Gault&Millau. Jedzenie jest na wysokim poziomie smakowym i estetycznym. Kelnerzy świetnie mówią po angielsku, potrafią doradzić zarówno danie jak i odpowiednie napoje do potraw.
Restauracja ma fenomenalny wybór win austriackich (przepyszne), ale nie tylko.

Dużym plusem tej restauracji jest jej umiejscowienie w hotelu andel's - zagraniczni goście często mają w nim zrobione rezerwacje, więc dotarcie na posiłek zajmuje chwilkę. Jednocześnie może to być minus - bo w drodze do restauracji nie pokażesz gościom miasta (po prostu zabierzesz ich na osobny spacer po najciekawszych miejscach).

Galicja

via: Galicja
Godziny otwarcia: 11-23 (w niedziele do 22)
Parking: ogromny i bezpłatny parking na terenie Manufaktury
Menu

Dwupoziomowa restauracja na Rynku Manufaktury. Wnętrze na pierwszym poziomie jest wzorzyste, poziom piwnicy jest w surowej cegle. Podobno wszystkie drewniane elementy zostały wykonane przez galicyjskich rzemieślników.
Ja z reguły rezerwuję stolik na poziomie piwnicznym. Jedzenie jest przepyszne, dominują głównie mięsa (jest to kuchnia galicyjska, a więc austro-węgierska, z lekkim zakrętem ku kuchni kresowej), porcje są solidne. W restauracji można zamówić nietypowe piwa (m.in. wcale nie galicyjskie a celtyckie piwo).
Obsługują głównie kelnerki, sprawnie i szybko, dość dobrze mówią po angielsku, ewentualne braki językowe nadrabiają sympatycznym usposobieniem. 
via: Restauracja Polka
Godziny otwarcia: 11-23 (w niedziele do 22)
Parking: ogromny i bezpłatny parking na terenie Manufaktury
Menu 

Restauracja na Rynku Manufaktury. Wyjątkowo elegancka i podająca dopracowane smakowo dania, zarówno mięsne, jak i wegetariańskie.

Wystrój nie jest tradycyjny, raczej rozbuchany w stylu Magdy Gessler, ale jednak robi wrażenie wystawnego i eleganckiego. Kelnerzy są dyskretni, poruszają się bezszelestnie i obsługują wyjątkowo sprawnie, po angielsku i po polsku. Manager restauracji bez mrugnięcia okiem spełnia ponadstandardowe prośby (pewnie spotkał się z wieloma bardziej oryginalnymi pytaniami niż moje).

W restauracji pracuje świetny sommelier mówiący po angielsku (pan Przemysław Kowalski), potrafi obrazowo i fascynująco opowiadać o winach i historiach z nimi związanych.


To według mnie trzy najlepsze restauracje w Łodzi dla gości zagranicznych. Chętnie jednak wyjdę z tego zaklętego kręgu, jeśli mi możesz coś polecić. Napisz w komentarzach (lub na mój adres email), jaką restaurację polecasz - napisz też, czy spełnia moje kryteria. 

Komentarze