Chciałam się z Tobą podzielić moim wspomnieniem z lutego. Dokładnie 4 lutego 2017 r. odbyła się druga edycja łódzkiego spotkania blogerek - Spotkajmy się w Łodzi. To będzie moje spojrzenie asystentki, nawiązujące do mojego cyklu o organizacji konferencji.
![]() |
via: Spotkajmy się w Łodzi |
Zorganizowanie
udanej profesjonalnej konferencji wymaga drobiazgowych przygotowań i
zaangażowania wielu sił i środków. Organizacją spotkania Spotkajmy się w Łodzi zajęły się dwie dziewczyny - zabiegana mama, ekm, Sylwia z bloga Zadbana mama i Kamila z bloga Rainbow Lyll:
![]() |
via: Rainbow-Lyll |
Po kolei omówię punkty, które dziewczyny sprawnie zorganizowały:
- Idea spotkania- Konferencja była przeznaczona dla dziewczyn blogujących z województwa łódzkiego. Pomysł na spotkanie był taki, aby spotkać się w miłym towarzystwie, poznać się osobiście i przy okazji nauczyć się czegoś pożytecznego, a także wesprzeć akcję charytatywną.
- Termin konferencji: termin konferencji był bardzo dobrze przemyślany:
- w tym czasie nie było żadnych innych wydarzeń blogerskich,
- spotkanie odbywało się w sobotę, a więc w wolnym dla większości osób terminie,- termin był znany na długo przed spotkaniem - można było zorganizować sobie opiekę nad dziećmi, wychodne u męża, lub transport do Łodzi. - Miejsce spotkania- spotkałyśmy się w kawiarni Tubajka w Łodzi . Jeśli jesteś z Łodzi a nie znasz tego miejsca to serdecznie Ci je polecam. Jest położone w centrum parku Źródliska (dokładny adres to plac Zwycięstwa 3), w klimatycznym domku wśród zieleni (a w lutym wśród zieleni pokrytej śniegiem), urządzone w stylu jakby skandynawskim (drewno i biel) i ma bardzo smaczne dania i desery. Większość rodziców zna kawiarnię Tubajka, bo to miejsce przyjazne dzieciom - jest wyposażone w mały placyk zabaw i dużo atrakcji dla maluchów.
- Organizatorki, wspólnie z kawiarnią Tubajka zadbały o komfort uczestniczek spotkania: miałyśmy dla siebie wydzielone dwie sale: w jednej dużej sali stoły zostały połączone w jeden ciąg, pomieściłyśmy się my i całe mnóstwo prezentów od sponsorów; a w drugiej sali miałyśmy warsztaty i też było dużo miejsca przy złączonych stołach:
via: Rainbow-Lyll
- kawiarnia jest urządzona swobodnie, nie czułyśmy się skrępowane nadmierną wykwintnością, ale też było czysto, schludnie i przyjaźnie;
via: Tubajka
- kelnerzy byli profesjonalni i uprzejmi;
- jedzenie było pyszne i pięknie podane;
- ceny nie są wygórowane.
- Prelegenci - organizatorki zadbały o profesjonalne prelekcje i warsztaty, prowadzone przez specjalistki w swojej dziedzinie. Tematy były zróżnicowane i bardzo ciekawe:
Spotkanie otworzyła pani Agnieszka Krawiec, przedstawicielka firmy Joico - producenta profesjonalnych kosmetyków do włosów. Omawiała produkty firmy Joico, podkreślając ich wyjątkowy a skład - zawierający naturalną keratynę, która bardzo korzystnie wpływa na włosy. Przeprowadziła też dla kilku uczestniczek zabieg prostowania włosów specjalną prostownicą z płynną keratyną. Efekty były spektakularne - włosy lśniące, wygładzone, wyglądały od razu bardziej elegancko. Od firmy Joico każda uczestniczka otrzymała torbę prezentów - suchy szampon, olejek do końcówek, lakier do włosów, a także voucher na zabieg pielęgnacyjny w salonie fryzjerskim.via: Żona elektryka via: Gasky
Po stemplowaniu paznokci i przerwie na lunch spotkałyśmy się z panią Agnieszką Danowską, rzeczniczką prasową Manufaktury - miejsca spotkań, zakupów i wydarzeń, znanego nie tylko Łodzianom. Rozmawiałyśmy o współpracy blogerów z Manufakturą, oczekiwaniach obu stron i sposobach promocji zarówno bloga, Manufaktury, oraz ogólniej - różnych wydarzeń medialnych, miejsc spotkań itd.via: Lady Mami via: Maddzik - Budżet konferencji - to zawsze bardzo trudna sprawa przy organizowaniu spotkań blogerskich. Znam to z doświadczenia - blogerzy oczekują wszystkiego w prezencie, więc większość konferencji i spotkań blogerskich jest bezpłatna. Jednak brak budżetu wymusza na organizatorach bardzo ciężkiej pracy przy znajdowaniu miejsca na spotkanie (często jest wymagana opłata za wynajęcie sali), cateringu, prelegentów i wszelkich atrakcji. Tutaj organizatorki pobrały małą opłatę. W obliczu atrakcji i jedzenia, jakie na nas czekały, opłata była wręcz symboliczna.
- Przygotowanie wizualnej identyfikacji konferencji - logo, plakaty, strona www.
- Uczestnicy - organizatorki poprzez profil facebookowy zaprosiły blogerki do zgłaszania chęci swojego uczestnictwa w spotkaniu. Dopiero po jakimś czasie do wybranych osób doszło potwierdzenie zgłoszenia i zaproszenie na spotkanie. Ostatecznie było nas 19, poza mną były:
Sylwia - Blog Zadbana Mama
Kamila - Blog Rainbow Lyll
Paulina - Blog Lady Mami
Paulina - Blog Degustatorka
Angelika - Blog Mint Elegance
Ewa - Blog Mocem
Katarzyna - Blog Kathy Leonia88
Magda - Blog Maddzik
Anita - Blog Melody Laniella
Karolina - Blog Bizzare Case
Małgorzata - Blog Myou
Beata - Blog Gasky
Iga - Blog Żona Elektryka
Anna - Blog Perfect Foundation12
Marta - Blog Mama w biegu
Milena - Blog Kosmetyczne pasje
Agnieszka - Blog Pielęgnacyjna rewolucja
Angelika - Blog Birginsenvia: Lady Mami - SponsorzyTak jak napisałam powyżej - uczestniczki wniosły symboliczną opłatę, w związku z tym wsparcie sponsorów było niemal koniecznością. Oto lista sponsorów
i prezenty:
via: Kathy Leonia - Archiwizacja konferencji - organizatorki zadbały o to, aby ze spotkania zostały nie tylko wspomnienia, ale także zdjęcia.
- Praca po spotkaniu. Dla uczestników spotkanie kończy się i zostają miłe wspomnienia i prezenty od sponsorów. Dla organizatorów zostaje jeszcze dużo rzeczy do załatwienia. Muszą zrobić relacje, przypilnować uczestniczki do wypełnienia zobowiązań (relacji, recenzji), rozliczyć się ze sponsorami, podliczyć wpływy z aukcji charytatywnych i
- Co zaplanować na początku: na miesiąc i wcześniej przed konferencją?
- Czego dopilnować w tygodniu przed konferencją?
- Co należy zrobić na dzień przed konferencją?
- Co zrobić w dniu konferencji?
- Co zrobić po konferencji?
Wszelkiego rodzaju spotkania, takie jak konferencje i seminaria dają możliwości rozwoju i poznawania ciekawych ludzi związanych z daną branżą.
OdpowiedzUsuń