Jak zorganizować spotkanie blogerów - case study na podstawie Spotkajmy sie w Łodzi

Chciałam się z Tobą podzielić moim wspomnieniem z lutego. Dokładnie 4 lutego 2017 r. odbyła się druga edycja łódzkiego spotkania blogerek - Spotkajmy się w Łodzi. To będzie moje spojrzenie asystentki, nawiązujące do mojego cyklu o organizacji konferencji.
 
via: Spotkajmy się w Łodzi


Zorganizowanie udanej profesjonalnej konferencji wymaga drobiazgowych przygotowań i zaangażowania wielu sił i środków. Organizacją spotkania Spotkajmy się w Łodzi zajęły się dwie dziewczyny - zabiegana mama, ekm, Sylwia z bloga Zadbana mama i Kamila z bloga Rainbow Lyll
via: Rainbow-Lyll
Po kolei omówię punkty, które dziewczyny sprawnie zorganizowały: 

    1. Idea spotkania- Konferencja była przeznaczona dla dziewczyn blogujących z województwa łódzkiego. Pomysł na spotkanie był taki, aby spotkać się w miłym towarzystwie, poznać się osobiście i przy okazji nauczyć się czegoś pożytecznego, a także wesprzeć akcję charytatywną.
    2. Termin konferencji: termin konferencji był bardzo dobrze przemyślany:
      - w tym czasie nie było żadnych innych wydarzeń blogerskich,
      - spotkanie odbywało się w sobotę, a więc w wolnym dla większości osób terminie,
      - termin był znany na długo przed spotkaniem - można było zorganizować sobie opiekę nad dziećmi, wychodne u męża, lub transport do Łodzi. 
    3. Miejsce spotkania- spotkałyśmy się w kawiarni Tubajka w Łodzi . Jeśli jesteś z Łodzi a nie znasz tego miejsca to serdecznie Ci je polecam. Jest położone w centrum parku Źródliska (dokładny adres to plac Zwycięstwa 3), w klimatycznym domku wśród zieleni (a w lutym wśród zieleni pokrytej śniegiem), urządzone w stylu jakby skandynawskim (drewno i biel) i ma bardzo smaczne dania i desery. Większość rodziców zna kawiarnię Tubajka, bo to miejsce przyjazne dzieciom - jest wyposażone w mały placyk zabaw i dużo atrakcji dla maluchów.

      - Organizatorki, wspólnie z kawiarnią Tubajka zadbały o komfort uczestniczek spotkania: miałyśmy dla siebie wydzielone dwie sale: w jednej dużej sali stoły zostały połączone w jeden ciąg, pomieściłyśmy się my i całe mnóstwo prezentów od sponsorów; a w drugiej sali miałyśmy warsztaty i też było dużo miejsca przy złączonych stołach:
      via: Rainbow-Lyll

      - kawiarnia jest urządzona swobodnie, nie czułyśmy się skrępowane nadmierną wykwintnością, ale też było czysto, schludnie i przyjaźnie;
      via: Tubajka

      - kelnerzy byli profesjonalni i uprzejmi;
      - jedzenie było pyszne i pięknie podane;
      - ceny nie są wygórowane.

    4. Prelegenci - organizatorki zadbały o profesjonalne prelekcje i warsztaty, prowadzone przez specjalistki w swojej dziedzinie. Tematy były zróżnicowane i bardzo ciekawe:

      Spotkanie otworzyła pani Agnieszka Krawiec, przedstawicielka firmy Joico - producenta profesjonalnych kosmetyków do włosów. Omawiała produkty firmy Joico, podkreślając ich wyjątkowy a skład  - zawierający naturalną keratynę, która bardzo korzystnie wpływa na włosy. Przeprowadziła też dla kilku uczestniczek zabieg prostowania włosów specjalną prostownicą z płynną keratyną. Efekty były spektakularne - włosy lśniące, wygładzone, wyglądały od razu bardziej elegancko. Od firmy Joico każda uczestniczka otrzymała torbę prezentów - suchy szampon, olejek do końcówek, lakier do włosów, a także voucher na zabieg pielęgnacyjny w salonie fryzjerskim.
      via: Żona elektryka
      Kolejne na liście atrakcji były warsztaty stemplowania paznokci  B.Loves plates. Jeśli jeszcze nie znasz tej firmy, lub nie wiesz, że można stemplować paznokcie - to zachęcam do odwiedzenia ich strony lub profilu facebookowego. Ja dowiedziałam się o takiej metodzie dopiero na warsztatach i bardzo mi się to spodobało. Myślałam, że to będzie bardzo skomplikowana procedura, trudna i pracochłonna - okazało się, że wystarczy chwila, aby dodatkowo udekorować paznokcie w sposób elegancki i czysty:
      via: Gasky
      Dostałyśmy przepięknie zapakowaną paczuszkę, która zawierała zestaw niezbędny do rozpoczęcia stemplowania paznokci - płytkę, stempel, zdrapkę i lakier. Jeśli nie wiesz, co i jak - wejdź na stronę sklepu B.loves plates - gdzie też kupisz swój zestaw startowy, tak samo przepięknie zapakowany.

      Po stemplowaniu paznokci i przerwie na lunch spotkałyśmy się z panią Agnieszką Danowską, rzeczniczką prasową Manufaktury - miejsca spotkań, zakupów i wydarzeń, znanego nie tylko Łodzianom. Rozmawiałyśmy o współpracy blogerów z Manufakturą, oczekiwaniach obu stron i sposobach promocji zarówno bloga, Manufaktury, oraz ogólniej - różnych wydarzeń medialnych, miejsc spotkań itd.
      via: Lady Mami
      Na koniec wystąpiła blogerka, którą od dawna śledzę - Beata z bloga Gasky - z prelekcją dotyczącą fotografii. Zajmuje się tym tematem profesjonalnie, wiec zna się na rzeczy, a jej zdjęcia na instagramie budzą mój podziw. Dzięki jej porównaniu przesłony do żaluzji, wreszcie zrozumiałam, co powinno się robić z tym tajemniczym czymś w aparacie fotograficznym.
      via: Maddzik
    5. Budżet konferencji - to zawsze bardzo trudna sprawa przy organizowaniu spotkań blogerskich. Znam to z doświadczenia - blogerzy oczekują wszystkiego w prezencie, więc większość konferencji i spotkań blogerskich jest bezpłatna. Jednak brak budżetu wymusza na organizatorach bardzo ciężkiej pracy przy znajdowaniu miejsca na spotkanie (często jest wymagana opłata za wynajęcie sali), cateringu, prelegentów i wszelkich atrakcji. Tutaj organizatorki pobrały małą opłatę. W obliczu atrakcji i jedzenia, jakie na nas czekały, opłata była wręcz symboliczna.
    6. Przygotowanie wizualnej identyfikacji konferencji - logo, plakaty, strona www.
    7. Uczestnicy - organizatorki poprzez profil facebookowy zaprosiły blogerki do zgłaszania chęci swojego uczestnictwa w spotkaniu. Dopiero po jakimś czasie do wybranych osób doszło potwierdzenie zgłoszenia i zaproszenie na spotkanie. Ostatecznie było nas 19, poza mną były:
      Sylwia - Blog Zadbana Mama
      Kamila - Blog Rainbow Lyll
      Paulina - Blog Lady Mami
      Paulina - Blog Degustatorka
      Angelika - Blog Mint Elegance
      Ewa - Blog Mocem
      Katarzyna - Blog Kathy Leonia88
      Magda - Blog Maddzik
      Anita - Blog Melody Laniella
      Karolina - Blog Bizzare Case
      Małgorzata - Blog Myou
      Beata - Blog Gasky
      Iga - Blog Żona Elektryka
      Anna - Blog Perfect Foundation12
      Marta - Blog Mama w biegu
      Milena - Blog Kosmetyczne pasje
      Agnieszka - Blog Pielęgnacyjna rewolucja
      Angelika - Blog Birginsen
      via: Lady Mami
    8. SponsorzyTak jak napisałam powyżej - uczestniczki wniosły symboliczną opłatę, w związku z tym wsparcie sponsorów było niemal koniecznością. Oto lista sponsorów
      i prezenty:
      via: Kathy Leonia
    9. Archiwizacja konferencji - organizatorki zadbały o to, aby ze spotkania zostały nie tylko wspomnienia, ale także zdjęcia.
    10. Praca po spotkaniu. Dla uczestników spotkanie kończy się i zostają miłe wspomnienia i prezenty od sponsorów. Dla organizatorów zostaje jeszcze dużo rzeczy do załatwienia. Muszą zrobić relacje, przypilnować uczestniczki do wypełnienia zobowiązań (relacji, recenzji), rozliczyć się ze sponsorami, podliczyć wpływy z aukcji charytatywnych i
Pamiętasz mój cykl o organizacji konferencji? Jeśli nie, to odsyłam Cię do linków:

  1. Co zaplanować na początku: na miesiąc i wcześniej przed konferencją?
  2. Czego dopilnować w tygodniu przed konferencją?
  3. Co należy zrobić na dzień przed konferencją?
  4. Co zrobić w dniu konferencji?
  5. Co zrobić po konferencji?

Bywasz na takich spotkaniach? Piszesz o nich relacje? Podlinkuj w komentarzu swoją relację z jakiegoś spotkania blogerów, chętnie przeczytam. A może organizujesz tego typu spotkania? Napisz, co sprawia Ci największy problem przy organizacji!

Komentarze

  1. Wszelkiego rodzaju spotkania, takie jak konferencje i seminaria dają możliwości rozwoju i poznawania ciekawych ludzi związanych z daną branżą.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Z przyjemnością przeczytam Twój komentarz!